تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۲۶
کد خبر : 2990

بانوان نقش کلیدی در آموزش اعضای خانواده برای مدیریت مصرف آب دارند

بانوان نقش کلیدی در آموزش اعضای خانواده برای مدیریت مصرف آب دارند

اصفهان- مشاور امور بانوان و خانواده شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب، گفت: بانوان نقش کلیدی در آموزش و فرهنگسازی اعضای خانواده در مدیریت مصرف آب دارند.

نوشین منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صنعتی شدن جوامع بشری و رشد جمعیت نیاز به منابع آبی را افزایش داده، اظهار داشت: این در حالی است که منابع آبی تجدید پذیر نبوده و ارتباط مستقیم با منابع آب زیرزمینی، میزان بارش‌ها و شرایط جوی دارد.‌

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما با بحران کم آبی روبه رو هستیم و این شرایط مدیریت هر چه بیشتر مصرف آب را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: مصرف بهینه و اهمیت آب نه تنها بُعد اجتماعی داشته بلکه دین مبین اسلام بر آن تاکید دارد به‌طوری که هشت آیه از قرآن کریم مستقیم و حدود ۶۰ آیه غیر مستقیم به اهمیت و جایگاه آب در زندگی و چرخه طبیعت اشاره می‌کند.

مشاور امور بانوان و خانواده شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: مدیریت مصرف آب در جامعه باید از خانواده که کوچک‌ترین و بنیادی‌ترین بُعد اجتماعی است، شروع شود.

منصوریان ابراز داشت: بانوان نقش کلیدی و اساسی در آموزش و فرهنگ‌سازی اعضای خانواده در مدیریت مصرف آب دارند بویژه در این ایام پایان سال که سنت دیرینه خانه تکانی برای خانواده‌ها نشان از پاکیزگی، نو شدن و آمادگی شروع سال جدید دارد.

بانوان نقش کلیدی در آموزش اعضای خانواده برای مدیریت مصرف آب دارند

وی ادامه داد: لازم است در این ایام و ساعات پایان سال با زمان‌بندی مناسب و صحیح مصرف آب را مدیریت کرد و می‌توان با ارسال فرش‌ها و پرده‌ها به مراکز قالی‌شویی و خشک‌شویی برای شست‌وشو، شستن لباس‌ها در زمان مناسب، استفاده از یک محلول رقیق آب و مایع ظرف‌شویی و کمی سفید کننده جهت تمیز کردن کابینت‌ها و دیوارها و راه‌پله‌ها با یک سطل آب و تی، استفاده از ماشین‌های ظرف‌شویی و لباس‌شویی در زمان تکمیل ظرفیت آنها و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف، توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف داشته تا از اسراف آب و افت فشار شبکه آب شهری جلوگیری شود.

مشاور امور بانوان و خانواده شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه باید قطرات آب را چون لحظه ارج نهاد، تصریح کرد: رعایت الگوی مصرف آب توسط شهروندان، شرکت آب و فاضلاب را در توزیع بهینه آب و بهره مند شدن همه مشترکان از آب شرب کمک می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.