تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 18:24
کد خبر : 19062

باید افزایش رضایتمندی مردم را به عنوان یک اصل در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار دهیم

باید افزایش رضایتمندی مردم را به عنوان یک اصل در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار دهیم

دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه با مدیران درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور: ” راهبرد ما در تأمین اجتماعی فعالیت در چارچوب کلی نظام سلامت است. واقعیت از منظر مردم این است که سهم پرداختی توسط بیمار با وضعیت مطلوب فاصله دارد. ما باید افزایش رضایتمندی مردم را به عنوان یک اصل در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار داده و متناسب با وضعیت کلان سازمان، برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم و استفاده بهینه از منابع موجود برنامه‌ریزی کنیم.”

 به گزارش اقتصادی برتر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در وبیناری که با هدف بررسی مسائل حوزه درمان و با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: “از تلاش‌ها و زحمات کادر شریف درمان تأمین اجتماعی که در دوره شیوع کرونا ایثارگرانه مشغول خدمت‌رسانی به بیماران هستند؛ تشکر می‌کنیم و امیدواریم هرچه سریعتر با لطف خدا و مراقبت و توجه عموم مردم شاهد فروکش کردن و توقف همه گیری این بیماری باشیم.”

دکتر موسوی گفت: “هدف از وبینارهای کارشناسی که با مدیران استانی برگزار می‌کنیم؛ دریافت نظرات و آگاهی دقیق از شرایط موجود سازمان و بررسی مسائل و مشکلات از منظر مردم و در نقطه تماس سازمان با جامعه تحت‌پوشش در واحدهای اجرایی است. انتظار از مدیران استانی تأمین اجتماعی این است که مسائل مبتلابه جاری را با صداقت، شفافیت و صمیمیت تشریح کنند و با همفکری و ارزیابی همه جانبه مسائل، بهترین و موثرترین راهکارها را برای برون رفت از مشکلات و ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش اتخاذ کنیم.”

دکتر موسوی افزود: “بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و برنامه‌های مختلف مربوط به حوزه سلامت همچون سطح‌بندی خدمات، پزشک خانواده، پرداخت از جیب مردم و سایر مسائل مربوط به ارائه خدمات درمانی در سطح کشور بر بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز اثرگذار است و ما باید ارزیابی دقیقی از وضعیت موجود داشته باشیم و به سهم خود برای بهبود و ارتقاء خدمات و دسترسی بهتر مردم به خدمات درمانی تلاش کنیم.”

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: “وظیفه ما در حوزه درمان ارائه بهترین خدمات ممکن به جامعه تحت‌پوشش است و همزمان با ایفای تعهدات در قبال جامعه و تعامل مناسب با سایر اجزای نظام سلامت، همزمان با انجام بهینه امور جاری، باید نسبت به ارزیابی کارشناسی روند خدمت‌رسانی نیز توجه داشته باشیم و در افق بلندمدت و میان‌مدت برای رفع مشکلات و بهبود مستمر خدمات برنامه‌ریزی کنیم”.

دکتر موسوی ادامه داد: “راهبرد ما در تأمین اجتماعی فعالیت در چارچوب کلی نظام سلامت است. واقعیت از منظر مردم این است که سهم پرداختی توسط  بیمار با وضعیت مطلوب فاصله دارد و ما باید افزایش رضایتمندی مردم را به عنوان یک اصل در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار داده و متناسب با وضعیت کلان سازمان، برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم و استفاده بهینه از منابع موجود برنامه‌ریزی کنیم. همچنین ضروری است ارائه خدمات درمانی از منظر اقتصاد سلامت نیز بررسی شده و مدیریت بهینه منابع موجود را به عنوان یک اولویت بسیار مهم مورد توجه قرار دهیم.”

دکتر موسوی اظهار داشت: “در مورد مباحث مرتبط با حوزه درمان نیازمند گفتگوی کارشناسی در حوزه مبانی نظری هستیم و همچنین باید تجربیات جهانی و الگوهای پیاده شده در سایر کشورها را نیز مطالعه کنیم تا در نهایت بتوانیم با همفکری و هم‌اندیشی بهترین الگوی نظری را مبنای برنامه‌ها و خدمات حوزه درمان قرار دهیم و در صورت نیاز اصلاحات لازم را در روند خدمت‌رسانی انجام دهیم.”

در این جلسه که با هدف تقویت ارتباط مستقیم ستاد مرکزی با مدیریت‌های درمان استانی برگزار شد؛ تعدادی از مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی با طرح نظرات خود در حوزه درمانی، به بیان دیدگاه‌ها و طرح پیشنهادهایی برای ارتقا وضعیت سازمان پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.