فرشاد مهدی‌پور، افزایش سواد رسانه‌ایِ مدیران ارشد سازمان‌ها را از اولویت‌های اصلی فعالیت روابط‌عمومی‌ها دانست و گفت: با افزایش سواد رسانه‌ای و اصلاح ذهنیت و نگرش‌ مدیران سازمان‌ها نسبت به رسانه و کارکردهای آن، می‌توان آسیب‌های موجود را به حداقل رساند

فرشاد مهدی‌پور، افزایش سواد رسانه‌ایِ مدیران ارشد سازمان‌ها را از اولویت‌های اصلی فعالیت روابط‌عمومی‌ها دانست و گفت: با افزایش سواد رسانه‌ای و اصلاح ذهنیت و نگرش‌ مدیران سازمان‌ها نسبت به رسانه و کارکردهای آن، می‌توان آسیب‌های موجود را به حداقل رساند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در جمع مدیران و کارشناسان حاضر در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌ که از سوی انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران برگزارشد، گفت: در عصر حاضر که رشد فزاینده فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، چالش‌ها و گشایش‌های بسیاری در عرصه اطلاع‌رسانی و چرخه اطلاعات بوجود آورده است، اثرگذاری روابط‌عمومی‌ها در تولید محتوای مناسب و به‌هنگام بسیار برجسته‌تر و مهم‌تر از گذشته است.

مهدی‌پور، با تاکید بر ضرورت حضور فعالانه روابط‌عمومی‌ها در عرصه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خاطرنشان کرد: در گستره فضای مجازی که مدام شاهد انتشار اخبار جعلی و غیرواقعی هستیم، روابط‌عمومی‌ها در مقام پاسخگویی و شفاف‌سازی سریع، باید به خنثی‌سازی اثرات اخبار جعلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بپردازند.

معاون مطبوعاتی، نظام ارتباطی میان روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها را نیازمند تدوین چارچوب‌ها و شیوه‌نامه‌های مدون دانست و با اشاره به گسترش باج‌نیوزها به‌عنوان یکی از کژکارکردهای ارتباطی روابط‌عمومی‌ها با رسانه‌ها، بر شفاف‌سازی و تدوین و اصلاح شیوه‌نامه‌های ارتباطی، برای مقابله با باج‌نیوزها تاکید کرد.

مهدی‌پور در پایان از حمایت این معاونت برای تشکیل کارگروه‌هایی با حضور کارگزاران و دست اندرکاران روابط‌عمومی کشور برای ارتقای جایگاه نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی کشور خبر داد