تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 3545

افزایش تعاملات بین‌المللی در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت

افزایش تعاملات بین‌المللی در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت

خجسته مهر گفت:بیست وهفتمین نمایشگاه نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی اردیبهشت ماه بامیزبانی از۱۵۰۰شرکت داخلی وخارجی، فرصتی برای تعامل و همکاری شرکت‌های نفتی در سطح بین‌المللی، فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته مهر با اشاره به استقبال و حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی، نمایشگاه را فرصتی برای گرد هم آوردن صنعتگران فعال در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از سراسر جهان خواند و اظهار داشت: در این فضای مشترک امکان گسترش تعامل با سایر کشورها و شرکت‌های فعال در حوزه انرژی، تبادل اطلاعات، سرمایه‌گذاری، عقد قراردادها و تفاهم‌نامه مختلف در زمینه مبادله کالا، خدمات، فناوری، توسعه و… فراهم می‌شود.

به گفته وی، در نمایشگاه بیست و هفتم جدیدترین دستاوردهای روز در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به نمایش گذاشته می‌شود، از این رو شرکت‌های فعال در حوزه انرژی می‌توانند ضمن آشنایی با تکنولوژی‌های جدید، شرح نیازها و تعامل با مجموعه بزرگ صنعت نفت، در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و یا عقد قرارداد همکاری کنند.

معاون وزیر نفت رشد تولید و توسعه اشتغال در عرصه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه نفت ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: دانشجویان، پژوهشگران، گروه‌های استارتاپی و حتی افراد جویای کار می‌توانند از فرصت برگزاری این نمایشگاه برای شناخت نیازمندی‌ها، فناوری‌های و مهارت‌های پرکاربرد صنعت نفت و… استفاده کنند و با تقویت توانمندی، خود را برای ورود به بازار کار و تعامل با شرکت‌های نفتی، آماده کنند.

خجسته مهر با اشاره به تولید فناورانه به عنوان یکی از راهبردهای مورد تاکید شرکت ملی نفت ایران در نمایشگاه بیست و هفتم، گفت: سیاست حمایت همه‌جانبه از سازندگان داخلی و تأمین‌کنندگان فناوری‌های دانش‌بنیان از جمله مواردی است که با شدت گرفتن تحریم‌ها همواره مورد توجه شرکت نفت بوده و با روی کار آمدن دولت سیزدهم هم شکل جدی‌تر و در نتیجه عملی‌تری به خود گرفته است.

وی با اعلام حمایت از داخلی سازی اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و شرکت‌های صاحب فناوری، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال نیز مانند سال گذشته، شرکت‌های فناور و دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری حضور فعال و مؤثری خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: مصرف بهینه از دیگر راهبردهای مورد تاکید این شرکت در نمایشگاه بیست و هفتم است که در این زمینه نیز باید مسیر جدیدی را طرح ریزی کرد و به صورت ویژه به دنبال تولید دانش بومی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی باشیم.

بر اساس این گزارش، بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با حضور بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادستی نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و سایر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت، روزهای ۲۷ الی ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.