تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 3291

تحریم ها عامل اصلی عدم ورود بخش خصوصی به صنعت نفت

تحریم ها عامل اصلی عدم ورود بخش خصوصی به صنعت نفت

قربان گفت: مشکل اصلی صنعت گاز و نفت در کشور ما سرمایه و تکنولوژی روز است که این مساله هم به دلیل تحریم‌هایی که با آن مواجه بوده‌ایم، برای دولت و بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

نرسی قربان کارشناس انرژی در گفت و گو با مهر با اشاره به چگونگی عملی شدن و چگونگی گشایش درهای صنعت نفت بر روی بخش خصوصی گفت: این مساله موضوع جدیدی نیست و از دیر باز مورد توجه قرار داشت و نزدیک به ۲۰ سال است که در مورد آن صحبت می‌شود که بخشی از صنعت نفت را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی ادامه داد: البته بخش بالا دستی یعنی تولید نفت و گاز همیشه در دست دولت بوده است و اما برای صنایع پایین دستی مشکلی وجود نداشته است و سعی شده که به بخش خصوصی واگذار شود البته باید به کارایی بخش خصوصی نیز توجه داشت که چقدر کارآمد است.

این کارشناس انرژی اضافه کرد: مشکل اصلی صنعت گاز و نفت در کشور ما سرمایه و تکنولوژی روز است که این مساله هم به دلیل تحریم‌هایی که با آن مواجه بوده‌ایم، نه برای دولت و نه برای بخش خصوصی امکان پذیر نبوده است. بنابراین تفاوتی ندارد که صنعت نفت به دست بخش خصوصی باشد و یا دولتی زیرا بخش خصوصی نیز مشمول تحریم‌ها می‌شود.

قربان خاطر نشان کرد: اما با در نظر نگرفتن تحریم‌ها در صورتی که صنایع نفتی می‌توانند در خود را به روی بخش خصوصی باز کنند احتمالاً سرمایه گذار های خارجی هم به این بخش ورود پیدا می‌کنند و با استفاده از شرکایی که در بخش خصوصی هستند عملیاتی می‌شود، اما این شرایط تنها یک تئوری است که از آن صحبت می‌شود.

به گفته این کارشناس انرژی رفع تحریم‌ها مهمترین مؤلفه ای است که می‌تواند سرآغازی برای ورود بخش خصوصی به صنعت نفت باشد زیرا بخش خصوصی در این شرایط از سرمایه و تکنولوژی کافی بهره‌مند است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.