تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر : 3793

حقابه گرمسار و آرادان نادیده گرفته شده است/ کشاورزان مشکل دارند

حقابه گرمسار و آرادان نادیده گرفته شده است/ کشاورزان مشکل دارند

آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه حقابه کشاورزان گرمسار و آرادان از حبله رود و سد نمرود، نادیده گرفته شده است، گفت: امروز قشر بزرگی از کشاورزان منطقه با بحران بی آبی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام شریفی نیا ظهر شنبه در دیدار با کشاورزان معترض به کم آبی به میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج) آرادان ضمن بیان اینکه شهرستان‌های گرمسار و آرادان دو مرکز مهم تولید کشاورزی و دامداریِ استان سمنان هستند، ابراز کرد: ارتزاق بخش بزرگی از مردم از طریق کشاورزی و دامداری رقم می‌خورد که به آب وابستگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه و مردم پرتلاش و زحمتکش منطقه همواره برای خودکفاییِ محصولات به ویژه گندم با همه وجود تلاش می‌کنند اما با کمبود آب مواجه هستند، ابراز کرد: از مسئولان می‌خواهیم مشکل آب مردم و کشاورزان را حل کنند.

امام جمعه آرادان افزود: بیش از ۹۰ درصد آب سد نمرود طبق مصوبه وزارت نیرو متعلق به منطقه گرمسار و آرادان است ولی متأسفانه به‌دلیل عدم لوله گذاری و عدم رعایت حقابه توسط بعضی از مردم بالا دست و تعداد اندکی از سودجویان در منطقه فیروزکوه، حق مردم زحمتکش آرادان و گرمسار ضایع می‌شود که مسئولان باید تدبیری بیاندیشند و اقدام عاجلی صورت دهند.

شریفی نیا گفت: تنها راه حل اساسی مشکل آب کشاورزان این منطقه آن است که مسافت حدود ۱۰۰ کیلومتریِ سد نمرود تا گرمسار و آرادان لوله گذاری شود که مسئولان این دو شهرستان باید در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان این مطالبه را داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان امام جمعه گرمسار درباره معضل کم آبی بیان کرد: ما از استاندار سمنان می‌خواهیم تا در دیداری چهره به چهره با کشاورزان مشکلات را استماع و مطالبات را تا حد ممکن به انجام برسانند و البته این درخواست و مطالبه قطعاً با برگزاری جلسات مشترک بین مسئولان سمنان و گرمسار و آرادان و فیروزکوه و انعکاس به دولت و به خصوص وزارت نیرو قابل حل است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.