تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۲۶
کد خبر : 3047

مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفند از ماه‌های گرم سال بیشتر شد

مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفند از ماه‌های گرم سال بیشتر شد

اصفهان- سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفندماه بویژه ۵ روز منتهی به نوروز از ماه‌های گرم سال نیز بیشتر شده و شبکه توزیع آب استان کِشش این میزان مصارف را ندارد.

مجید مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه افزایش مصارف آب در ایام پایانی سال نگران کننده است، اظهار داشت: هر سال در اسفند بین پنج تا ۲۰ درصد مصارف آب شرب اصفهان افزایش می‌یابد و از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه فشاری که بر شبکه توزیع آب استان وارد می‌شود وصف نشدنی است.

وی علت این افزایش را سنت خانه تکانی دانست و خاطرنشان کرد: در پنج روز منتهی به عید نوروز مصرف آب در اصفهان از ایام گرم سال نیز بیشتر است و شبکه ما کِشش این مصارف را ندارد.

مختاری میزان مصرف آب شرب ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روزهای عادی سال را ۱۱ تا ۱۲ هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: با افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب این میزان به حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار لیتر در ثانیه می‌رسد و هر چه به روزها و ساعات پایانی سال نزدیک می‌شویم، میزان مصرف آب نیز بیشتر می‌شود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: بارش‌های زمستان امسال نباید ما را به اشتباه بیاندازد زیرا کمبود منابع آبی و خطر خشکسالی کماکان در کمین اصفهان است.

مختاری ابراز داشت: اگر هر شهروند در شبانه روز ۱۵ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند کمک به سزایی در تأمین آب شرب و بهداشت پایدار مشترکان این شرکت کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.