جوابیه انجمن صنعت موتورسیکلت ایران درخصوص یک خبر
به گزارش اقتصادی برتر ،صنعت موتورسیکلت ایران نزدیک به ۶۰ سال قدمت دارد که از بخش دولتی با واردات موتورسیکلت از اروپا و ژاپن آغاز و از دهه ۷۰ بخش خصوصی به این صنعت ورود پیدا نمود و با مونتاژ ۴ مدل تولیدات خود را آغاز و در نهایت در سال ۱۳۸۱ بیش از ۱۸۰ کارخانه در این حوزه فعال بودند که بر اساس قوانین سختگیرانه و افزایش استاندارها، امروز فقط ۴۵ کارخانه در عرصه تولید موتورسیکلت مشغول هستند که در حال حاضر تعداد ۲۰ هزار کارگر به صورت مستقیم در قطعه سازی و تولید و مونتاژ مشغول به کار می باشند.
متوسط تولید سالانه کارخانجات از سالهای ۹۵ الی ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بوده که با شروع کار دولت مردمی جناب آقای رئیسی و در زمان وزارت آقای فاطمی امین با سیاست گذاری هم زمان، رشد تولید و بومی سازی را به همراه داشته است و در وزارت جناب آقای علی آبادی این امر با شدت و جدیت ادامه داشته و تولید ۲۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ و تعداد ۴۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱تولید و به بازار عرضه شده است. در سال جاری نیز تولید ۶۰۰ هزار دستگاه پیش بینی شده است.
سهم تولید عمق داخلی سازی ۴۰ درصد برنامه ریزی شده که از سهم بیش از ۶۰ درصد بازار ۴۰ درصد آن محقق شده است که در برنامه وزارت صنعت در پایان سال ۱۴۰۳ باید درصد ساخت داخل کلیه محصولات به عمق ۴۰ درصد برسد.
در رابطه با ارزبری این صنعت درست است که در سال جاری سهم این صنعت نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته اما معدل ارزبری به دلیل بالا رفتن عمق بومی سازی کاهش داشته و قیمت محصولات و شرایط فروش آن گواه بر صحت این موضوع است که نسبت به قیمت ارز با بهترین قیمتها و سهل ترین شرایط به بازار عرضه و در اختیار مردم و ارگانهای دولتی قرار می گیرد و با سیاست گذاری وزارت صنعت و افزایش تولید، قیمتها بسیار رقابتی شده است و جا دارد که از وزیر محترم وزارت صمت و معاونت محترم صنایع حمل و نقل و همچنین سرپرست دفتر صنایع خودرو صمیمانه سپاسگزاری و قدردانی گردد.
شایعاتی که در خصوص کاهش عمق ساخت داخل (بومی سازی) مطرح شده کذب محض بوده و انجمن صنعت موتورسیکلت این مطلب را تکذیب نموده و اسناد موجود در وزارت صمت گواه صحت این مطلب می باشد. و اینکه اعلام شده در صنعت موتورسیکلت ارزپاشی شده و ده برابر افزایش مصرف ارزی شده است کاملا کذب بوده و با هدف تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است. تمامی اسناد لازم در این زمینه در وزارت محترم صنعت و گمرک محترم موجود است.
در پایان اعلام میگردد که صنعت موتورسیکلت یکی از فعالترین و پاکترین و بی حاشیه ترین صنایع در کشور میباشد و از مسئولین خبرگزاری ها، سایتهای خبری و روزنامه های کشور انتظار دارد جهت جلوگیری از نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از این پس با سخنگوی این انجمن، ریاست و یا دبیر انجمن و یا تولیدکنندگان فعال این حوزه مصاحبه بعمل آورند.
روابط عمومی انجمن صنعت موتورسیکلت ایران
برچسب ها :انجمن موتورسیکلت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0