تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
کد خبر : 3831

با حضور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت انجام شد؛

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در شهر آفتاب

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در شهر آفتاب
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب امروز ۸ خرداد با حضور مسئولین و دست اندرکاران صنعت سنگ کشور افتتاح شد

به گزارش اقتصادی برتر، این نمایشگاه از  ۸ تا ۱۲ خرداد در شهر و آفتاب دایر بوده و ساعت بازدید ۱۰ الی ۱۸ می باشد، در مراسم افتتاح این نمایشگاه آقایان رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، هومن هادیان سرپرست صنایع مواد پیشرفته وزارت صمت، مهدی حمیدی مدیرکل بهره برداری وزارت صمت، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، رضا بسطامی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بهرام شکوری رئیس انجمن سنگ ایران حضور داشتند.

در حاشیه این نمایشگاه آقای رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری معدنی وزارت صمت در جمع خبرنگاران گفت: صنعت سنگ های تزئینی در کشور یک مقداری در سال قبل به واسطه محدودیت هایی که در صادرات اعمال شد سهم سبد صادراتی آن کاهش پیدا کرده است ولی ما برآوردهایی که داریم حدود ۴ تا ۵ میلیارد دلار ظرفیت ارزآوری در این بخش وجود دارد که البته نیازمند اقداماتی داخل صنعت مثل آموزش، توسعه شبکه های بازاریابی و حضور بیشتر جهت بازاریابی در سطح جهان و همچنین اصلاح در بعضی مقررات محدود کننده صادراتی سنگ می باشد.

محتشمی پور ادامه داد: باید توجه کرد که در حوزه سنگ های تزیینی کشور پتانسیل زیادی دارد و با محدودیت منابع مواجه نیستیم که البته نیاز به کار جدی دارد.

معاون امور معادن و فرآوری معدنی وزارت صمت در خصوص ظرفیت های نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: برگزاری این نمایشگاه در این مکان یک گام خوبی به جلو بوده است و ظرفیت هایی که ما به لحاظ لجستیک و آوردن نمونه های سنگ و تجهیزات در این نمایشگاه دیدیم، نشان از اتفاق مثبت و رو به جلو می باشد و انشالله این برنامه ادامه داشته باشد. این سایت نمایشگاهی زیرساخت های خوبی داشته و صنعت سنگ کشور نیز از این موضوع استقبال کرده است.

وی ادامه داد: البته ظرفیت سنگ ایران خیلی بیشتر از این است و ما مشتاقیم که در سال آینده ظرفیت های بهتر و جامع تری در این بخش ببینیم چه معدنی، چه فرآوری و چه ماشین آلات را شاهد باشیم خصوصا در بخش ماشین آلات کارهایی که در کشور برای توسعه فن آوری انجام شده جای کار جدی تری دارد و ما باید خیلی بیشتر از این شاهد حضور ماشین آلات در نمایشگاه باشیم.

محتشمی پور در خصوص سبد صادراتی صنعت سنگ گفت: موضوع خام فروشی خیلی با آنچه که در صنعت سنگ اتفاق می‌افتد تطبیق ندارد و اگر با کشورهای دیگر مقایسه کنیم دیده می‌شود که اکثر آنها سبد محصولات مختلف صادراتی دارند بخشی به صورت کپ و بخشی به صورت برش خورده صادر می کنند ضمن اینکه فرآوری سنگ از داخل معدن شروع می شود وقتی که عملیات معدن‌کاری شروع می شود بخشی از اقدامات فرآوری اتفاق می‌افتد جداسازی باطله، نوع و طراحی برش که کمترین ضایعات و بهترین کیفیت را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر معدنکاران و صنعتگران در بازارهای جهانی حضور داشته باشند طبیعتا از این ظرفیت ها میتوانند استفاده بهتری کنند و ما نیز شاهد حضور محصولاتی با فرآوری بالاتر در بازارهای جهانی خواهیم بود. ما در کشور کمبود ماشین آلات و محدودیت فناوری نداریم البته همیشه باید نگاه رو به جلو داشته باشیم و ظرفیت های فناوری جدید به کار گرفته شود تا بتوانیم سهم بخش فرآوری را از کل زنجیره سنگهای تزئینی افزایش دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.