تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر : 4196

یک سوم مشترکان در اردستان مازاد بر الگو آب مصرف می کنند

یک سوم مشترکان در اردستان مازاد بر الگو آب مصرف می کنند

اردستان- سرپرست اداره آبفای اردستان گفت: مشترکان آبفا به چهار دسته کم مصرف، خوش مصرف، پر مصرف و بد مصرف تقسیم می شوند
که در اردستان متاسفانه حدود یک سوم مشترکان مازاد بر الگو مصرف می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی اظهار داشت: استفاده صحیح از مخازن ذخیره آب داخل منازل مشترکین در شهرستان اردستان مغفول واقع شده است و این موضوع باید در ساخت و سازهای جدید مد نظر قرار گیرد.

وی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: میزان بارش در کشور ما به طور متوسط ۲۵۰ میلیمتر در سال است که نسبت به متوسط جهانی یک سوم است و در استان اصفهان این میزان، ۱۲۰ میلیمتر بوده و در اردستان حدود ۷۰ میلیمتر است.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر به طور سالیانه ۶ میلیون متر مکعب تولید آب داریم خاطر نشان ساخت: اتکای ما به ۵۰ حلقه چاه موجود در مدار شهرستان اردستان است و حدود یک سوم آب این شهرستان نیز از طریق لوله انتقال از اصفهان تأمین می‌شود.

سرپرست اداره آب و فاضلاب اردستان گفت: آبی که از استان برای شهرستان اردستان می‌آید ۲۰۰ کیلومتر را در طی می‌کند که با چند مرحله پمپاژ و زحمت به دست ما می‌رسد و عمق چاه‌ها نیز بالغ بر ۱۵۰ متر است، پس آنچه که گران به دست می‌آید باید برای نگهداری آن ارزش قائل شد.

وی ابراز داشت: شهرستان اردستان دارای ۲۸ هزار مشترک آب است، ۵۷۶ کیلومتر شبکه توزیع دارد و متوسط برای هر مشترک ۵۰ متر لوله‌گذاری صورت گرفته است و این عدد در استان اصفهان حدود ۲۵ متر بوده و ما نسبت به استان دو برابر نیاز به لوله‌گذاری داریم.

عباسی گفت: ۱۰۸ روستای تحت پوشش و ۳۵ روستای غیر تحت پوشش را خدمات‌رسانی می‌کنیم و در حال حاضر روزانه با پنج دستگاه تانکر آبرسانی سیار ۲۵۰ مترمکعب آب را حمل و به دست مشترکان می‌رسانیم و در ماه بالغ بر ۱۰ هزار متر مکعب ظرفیت آبرسانی سیار داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.