تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر : 2476

ارزش ذخایر برجای کشف شده توسط ایمیدرو به ۲۸ میلیارد دلار رسید/ تهیه سند راهبردی عناصر استراتژیک با همکاری دانشگاه

ارزش ذخایر برجای کشف شده توسط ایمیدرو به ۲۸ میلیارد دلار رسید/ تهیه سند راهبردی عناصر استراتژیک با همکاری دانشگاه

وجیه اله جعفری اعلام کرد: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده توسط ایمیدرو و شرکت های تابعه در سراسر کشور ۲۸ میلیارد دلار است.

به گزارش اقتصادی برتر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، صبح امروز در سومین کنفرانس استیل پرایس با موضوع “اکتشافات ذخایر معدنی، فرصت‌ها و چالش‌ها” اعلام کرد: این ذخایر قطعی شده در مناطق مختلف شامل سنگ آهن، سرب و روی، طلا، مس، بوکسیت، باریت، زغال سنگ و همچنین شورابه است.

وی افزود: اقدام مهم دیگری که توسط ایمیدرو با کمک سازمان زمین شناسی در حال انجام است، تولید اطلاعات پایه در دو استان کشور و تولید نقشه های زمین شناسی با مقیاس یک پنجاه‌هزارم و اقتصادی است که منجر به آنومانی های جدید خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: ما به دنبال آموزش نیروی انسانی و همچنین تقویت پیمانکاران، تامین تجهیزات آزمایشگاهی و حفاری به ویژه در مقوله ژئوفیزیک و اکتشافات هوایی هستیم تا بتوانیم به ذخایر قطعی و عمقی برسیم.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳ دوره آموزش حفاران در کشور برگزار شده است، تصریح کرد: برای اکتشاف سیستماتیک و اطلاعات دقیق به مشاوران سطح بالا و قوی نیازمندیم.

جعفری با اشاره به اهمیت تجهیزات به روز در حوزه اکتشاف، اظهار داشت: ۲۰۰ دستگاه حفاری در کشور وجود دارد و تعدادی هم دستگاه ثبت سفارش شده و بخشی نیز وارد کشور شده است.

کاهش ریسک

وی همچنین گفت: ایمیدرو با مجموعه اقداماتی تلاش کرده با کاهش ریسک سرمایه گذاری، زمینه جذب سرمایه را فراهم سازد.

جعفری افزود: در خراسان جنوبی واحدهای فرآوری مواد معدنی از جمله طلا (هیرد) راه اندازی شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو به همکاری های این سازمان با دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرحی با مشارکت دو دانشگاه انجام شده که نتیجه آن تهیه سند راهبردی ۱۴عنصر استراتژیک است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.