تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 5609

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان‌های غربی و شمالی

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان‌های غربی و شمالی

سخنگوی صنعت آب از احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان‌های غربی و شمالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور در این خصوص گفت: بر اساس هشدارهای صادره از سوی سازمان هواشناسی کشور و بررسی نتایج مدل‌های هواشناسی و هیدرولوژیکی ملی و بین‌المللی، احتمال وقوع سیل طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۹ آبان تا یک آذر ۱۴۰۲ در استان‌های نوار غربی، استان‌های شمال غرب و جنوب غرب و استان‌های نوار شمالی کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: رودخانه‌های استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس به‌طور عمده از این سامانه متأثر خواهند بود.

قاسم‌زاده اضافه کرد: استان‌هایی نظیر اصفهان، کرمان، هرمزگان، سمنان، خراسان رضوی و قم نیز در بخش‌هایی، با بارش و احتمال طغیان رودخانه‌ها روبرو خواهند بود.

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به ماهیت بارش‌ها و تجربیات موجود در سامانه‌های بارشی قبلی، از وقوع برخی عدم قطعیت در نتایج مدل‌ها و ناپایداری سامانه‌های بارشی خبر داد و تضعیف و تقویت سامانه بارشی مذکور در استان‌های مختلف را محتمل دانست.

وی گفت: بر همین اساس از هموطنان عزیز که در حاشیه رودخانه‌ها فعالیت دارند و یا ساکن هستند و همچنین گردشگران که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها را دارند، تقاضا می‌شود به هشدارها و توصیه‌های ایمنی توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند تا هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نشود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: عدم انجام هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌های فعال در داخل رودخانه، عدم توقف و نصب چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها و حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، عدم حضور و تردد در جاده‌های کوهستانی، عدم تردد و توقف افراد و ماشین‌آلات در رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در عرض جریان‌های سیلابی و نیز اجتناب از توقف برای نظاره یا تصویربرداری از سیل، مواردی است که باید رعایت شود.

سخنگوی صنعت آب کشور تأکید کرد: در این خصوص، باید به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور، هشدارهای ستاد مدیریت بحران استان‌ها و مأموران دستگاه‌های متولی بحران در هنگام وقوع سیل، توجه جدی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.