تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 3963

افزایش ۲۰ هزار بشکه ای تولید نفت

افزایش ۲۰ هزار بشکه ای تولید نفت

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت‌خام این شرکت در سکوی سروش خبر داد و گفت:۷ چاه تولیدی میدان سروش وارد مدار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، دکتر علیرضا مهدی‌زاده افزود: این اقدام با انجام کابل‌اندازی در عمق ۴۵ متری آب‌های خلیج‌فارس بین سکوی SWP۲ و سکوی سروش و وارد مدار شدن ۷ چاه تولیدی این میدان عملیاتی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه کابل برق قدرت بین سکوی SWP2 و سکوی سروش دچار آسیب شده بود، پس از تهیه آن، اقدامات لازم به منظور جایگزینی این کابل انجام و عملیات کابل‌اندازی به شرکت «صاایران» واگذار شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: پس از جایگزینی کابل جدید به جای کابل آسیب‌دیده و اتصال برق به سکوی فرعی، تولید چاه‌ها از سرگرفته شده و منجر به افزایش تولید ۲۰ هزار بشکه‌ای در این میدان شد.

مهدی‌زاده اضافه کرد: با توجه به افزایش فشار چاه‌ها، تولید از سکوی فرعی سروش با ۳۰ هزار بشکه در روز آغاز شده که با وجود افزایش تدریجی میزان آب چاه‌ها و لزوم تولید صیانتی از مخزن، تولید ۲۰ هزار بشکه در روز از این میدان قطعی و تثبیت خواهد شد.

گفتنی است، شرکت نفت فلات قاره ایران به منظور افزایش تولید و بازگرداندن شرایط صنعت نفت دریایی ایران به پیش از تحریم‌ها، از حدود دو سال گذشته اقدامات گسترده‌ای انجام داده که این اقدامات به افزایش تولید در میادین ابوذر، سیوند و اسفند، سروش و … منجر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.