تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر : 4220

افزایش ۷ درصدی تولید فولاد طی دو سال

افزایش ۷ درصدی تولید فولاد طی دو سال

دبیر انجمن فولادبا اشاره به رشد۷ درصدی صنایع فولاد در۲سال اخیر گفت: امیدواریم در سایه برنامه ریزی‌های دقیق وزارت نیرو در سال جاری شاهد افزایش میزان تأمین برق و درنتیجه تولید صنعت فولادباشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، “رسول خلیفه سلطانی” در حاشیه دیدار وزیر نیرو با اعضای انجمن فولاد کشور با اشاره به اینکه صنعت فولاد یکی از پیشران‌های صنعت کشور و از جمله افتخارات پس از انقلاب اسلامی است، گفت: طی ۴۴ سال گذشته ظرفیت تولید محصول کشور در این صنعت ۹۰ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین انرژی در حوزه صنعت فولاد اضافه کرد: تأمین انرژی برای این صنعت یکی از الزامات حیاتی محسوب می‌شود که خوشبختانه در دهه‌های گذشته در حوزه زیرساختی هم در حوزه گاز، هم در حوزه آب و برق هم پایه صنعت رشد کرده است و در این حوزه، توازن مناسبی شکل گرفته است که این نیز خود یکی از افتخارات ملی محسوب می‌شود.

خلیفه سلطانی ادامه داد: در دو سال گذشته علی‌رغم اینکه مصرف برق در دیگر بخش‌ها افزایش یافته است، اما شاهد رشد و جهش ۷ درصدی در بخش تولید صنعت بودیم که این مهم بیانگر این است که در تأمین انرژی موفق‌تر عمل کردیم.

وی افزد: برنامه‌ریزی‌های موفق وزرات نیرو و درایت شخص وزیر نیرو و همکارانش در این بخش سبب شد تا در سال‌های گذشته در صنعت فولاد شاهد افزایش تأمین مصرف برق بودیم و در فصل گرم سال گذشته نسبت به فصل گرم سال ۱۴۰۰ کاهش تولید کمتری را شاهد باشیم.

دبیر انجمن فولاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در یک ماه گذشته نیز که از فصل گرم سال جدید آغاز شده است، میزان تأمین برق صنایع فولاد افزایش قابل توجهی داشته است نتیجه و آثار مثبت آن را در پایان سال مشاهده خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: امیدواریم در آینده نیز برنامه ریزی‌های دقیق و قوی‌تر در حوزه تأمین انرژی بتواند ما را در رسیدن به اهداف تأیین شده کمک کند و همچنان شاهد افزایش تولید محصولات فلزی در کشور باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.