تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 5511

جبران کمبود آب تهران با مدیریت تأمین، توزیع و مصرف

جبران کمبود آب تهران با مدیریت تأمین، توزیع و مصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: یکی از اقدام‌ها برای جبران کمبود آب در این استان مدیریت تأمین، توزیع و مصرف بود که کاهش ۳۰ درصدی بارش‌های سال آبی گذشته را جبران کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، محسن اردکانی مدیرعامل آبفای استان تهران در حاشیه نشست قرارگاه مدیریت تنش آبی افزود: به‌منظور جبران تنش آبی، اقدام‌هایی در راستای مدیریت تأمین، توزیع و مصرف انجام شده است، دو موضوع تأمین و توزیع آب نیز توسط وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان تهران اجرایی می‌شود و به همین منظور جلساتی در شرکت‌های زیرمجموعه برگزار و با برنامه‌های تدوین شده، نیازهای آینده در زمینه تأمین و توزیع بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه مدیریت مصرف هم بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته باید شاهد افزایش ۱۰ درصدی مدیریت مصرف بهینه آب باشیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران حفر و تجهیز بیش از ۱۵۰ حلقه چاه در گستره شهر تهران، بهسازی چاه‌ها، مدیریت و کنترل فشار، کاهش هدر رفت آب را از جمله اقدام‌های مدیریت تنش آبی برشمرد که از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

اردکانی خاطرنشان کرد: مصوبه‌های جلسات قرارگاه مدیریت تنش آبی، عملیاتی و زمان‌بندی شده است و پیش از تصویب، مطالعات لازم انجام و در این جلسات اجرای مصوبات بر اساس برنامه‌ریزی بررسی می‌شود که در حال حاضر پیشرفت برنامه‌ها بسیار امیدوارکننده است.

وی در خصوص منابع تأمین آب استان تهران هم گفت: بخش بزرگی از تأمین آب استان تهران از منابع سطحی انجام می‌شود، به‌گونه‌ای که وقتی میزان بارندگی خیلی خوب باشد، ۷۵ درصد از منابع سطحی و سدهای پنج گانه تهران تأمین می‌شود و در زمان کاهش بارندگی، این نسبت به ۶۰ به ۴۰ می‌رسد و در واقع ۴۰ درصد از آب منابع زیرزمینی اختلاط می‌شود. تمامی آبی که در گستره شهر تهران توزیع می‌شود، دارای کیفیت استاندارد و مناسب است و مخازنی نیز در همه مناطق به کار گرفته شده است که با اختلاط آب، کیفیت آن افزایش می‌یابد.

اردکانی به وجود هزار و ۶۰۰ حلقه چاه در گستره استان تهران اشاره کرد و گفت: با حفر چاه و مدیریت توزیع مناسب آب تا تابستان آینده، به مردم قول می‌دهیم که خدمات شرکت آب و فاضلاب نسبت به سال آبی گذشته ارتقا می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.