تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 5740

حرکت به سمت هوشمندسازی برای صنعت برق ضروری است

حرکت به سمت هوشمندسازی برای صنعت برق ضروری است

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: در دنیای امروز بدون حضور عناصر دیجیتال نمی‌توان یک کشور پهناور با مسائل گوناگون را مدیریت کرد و راهبری درستی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو “مجید عمیدپور” روز سه‌شنبه در آئین افتتاحیه کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی که با حضور معاونان وزیر نیرو در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، گفت: برای مدیریت بهتر مسائل باید به سمت هوشمندسازی حرکت کرد.
وی درباره رویکردهای برون رفت از این مسائل به تمرکززدایی از دولت و بخش دولتی اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات شهر تهران الکترونیکی شدن در سایه تحولات نوآورانه است که در یک برنامه منسجم همه این مسائل قابل اجراست.

رئیس پژوهشگاه نیرو ضمن تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های صنعت برق گفت قدم‌های جدی در این زمینه از سوی وزارت نیرو و شرکت‌های مادر تخصصی در دست انجام است.

عمیدپور افزود: دیجیتالی شدن عناصر صنعت برق از توربین نیروگاه تا بازار برق را شامل شده و در تمام عناصر تولید، توزیع و مصرف و دیگر بخش‌ها وارد می‌شود.

وی با اشاره به ورود پژوهشگاه نیرو به بحث هوشمند سازی گفت: ما هم ورود کردیم تا شاهد شتاب بیشتری در این حوزه باشیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه داد: زیست بوم از ایده تا فناوری طراحی شده و توسعه بازار از المان‌های این زیست بوم است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های این کنفرانس برگزاری رویدادی است که تلاش شد محدود به برگزاری یک کنفرانس با ارائه چند مقاله نباشد.

رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه داد: در واقع از سوی شرکت‌های تخصصی برق مسائلی مطرح شده بود و شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید دانشگاه و صاحبنظران در این رویداد به تعامل پرداختند و اتفاق خیلی خوبی که افتاد شرکت‌های دانش بنیان با مسائل صنعت برق و کارهایی که باید روی آنها متمرکز شوند آشنا شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.