تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 5184

رشد ۸۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی

رشد ۸۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی

معاون بهره‌برداری شرکت آب نیرو گفت: تولید نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در ۶ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته افزایش۸۰ درصدی داشته که معادل مصرف برق یکسال استان گیلان و مازندران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، وحید ایزدی معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو با بیان این خبر افزود: با انجام به موقع و کامل تعمیرات واحدهای نیروگاهی، از ابتدای امسال مخازن سدهای در حال بهره‌برداری شرکت به نحوی مدیریت شد تا نیروگاه‌ها حداکثر توان قابلیت تولید را برای پیک تابستان داشته باشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های بسیار خوبی که بین بخش برق و آب در طول ماه‌های گذشته انجام شد و همراهی مرکز دیسپاچینگ ملی، مخازن سدهای برق‌آبی کشور با پرشدگی کامل به استقبال پیک تابستان رفته‌اند، به طوری‌که نیروگاه‌های برق‌آبی سهم ۱۱ درصدی در تولید انرژی پیک تابستان داشته‌اند.

ایزدی گفت: تولید نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو در شش ماهه اول امسال به میزان ۴۷۵۰ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته و ۳ درصد نیز بیشتر از کل تولید سال گذشته بوده است. در این میان می‌توان به افزایش بیش از دو برابری تولید انرژی در نیروگاه‌های گتوند و داریان و افزایش ۵۰ درصدی در نیروگاه کارون۴ اشاره کرد. همچنین نیروگاه سیمره که در سال گذشته به دلیل خشکسالی تولید نداشته در این مدت به میزان ۹۰ گیگاوات ساعت تولید انرژی داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو در پایان تأکید کرد پس از گذر موفق از پیک تابستان امسال و عملکرد بسیار خوب نیروگاه‌های برق‌آبی، از ابتدای مهرماه برنامه‌ریزی تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاهی شرکت آغاز شده و به امید خدا و با تلاش بی وقفه همه افراد در بخش‌های کارفرما، پیمانکاران و مشاورین و تأمین منابع مالی مورد نیاز، برنامه تعمیرات واحدها با موفقیت به پایان خواهد رسید تا همچون گذشته نیروگاه‌های برق‌آبی نقش به سزای خود را در تأمین نیاز پیک زمستان و تابستان نشان دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.