تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر : 3605

سوخت رسانی ادامه دار به نیروگاه ها در زمستان

سوخت رسانی ادامه دار به نیروگاه ها در زمستان

ارسلان رحیمی با اشاره به اینکه تلاش شد در زمستان سال گذشته سوخت رسانی به بخش خانگی بدون وقفه ادامه یابد گفت: سوخت رسانی به بخش نیروگاهی اصلا قطع نشد.

به گزارش خبرنگار مهر ارسلان رحیمی مدیر عامل شرکت لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بحث نو سازی نیاز به انجام نو سازی را باید تعریف کرد خطوطی که در حال انتقال نفت هستند مثل خط گچساران با قدمتی بیش از ۶۰ سال می‌شوند. به عنوان مثال مرکز انتقال نفت سبز آب به گونه‌ای است که ۱۵ و ۱۶ سال عمر دارد که خطی دچار مشکل شود، جایگزین آن می‌کنیم.هر جایی وضعیت خط نیاز به نو سازی و تعمیر داشته باشد تعبیه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نتایجی که در بازرسی‌ها انجام می‌شود، پروژه تعریف می‌شود. اکنون ۱۲۵ کیلومتر خط لوله نظامیه به سبز آب و ۳۰ کیلومتر تغییر مسیر خمینی‌شهر در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران با تاکید بر اینکه تنها ۱۲۵ کیلومتر از ۱۴ هزار کیلومتر خطوط موجود در کشور نیاز به نوسازی دارد، بیان کرد: استاندارد خطوط مورد استفاده شده رعایت می‌شود و باید به نحوه نگهداری توجه کنیم، گفت: کیفیت لوله‌های تولید داخل قابل دفاع است.

به گفته رحیمی لوله‌های مورد استفاده استاندارد هستند و نمی‌توان ادعا کرد که کیفیت لوله‌های داخل نسبت به خارجی کمتر است. به همین دلیل با حساسیتی که ایجاد شده و با توجه به مراکز کنترل، تغییر در خطوط لوله حتی اگر جزئی باشد نیز کشف می‌شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات اضافه کرد: در خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس به رفسنجان یک تونل ۴۰ متری برای ایجاد انشعاب غیر مجاز احداث شد و بیشترین سرقت‌ها در خوزستان و بندرعباس بیشتر از سایر نقاط است؛ زیرا نزدیک به مناطق مرزی است و اختلاف قیمت با کشورهای همسایه قاچاق را جذاب می‌کند.

وی ادامه داد: با تاکید بر اینکه خطوط لوله ظرفیت مشخصی دارد و با توجه به نیاز کشور خطوط لوله در فرآورده مانند بندرعباس حتی بالاتر از ظرفیت کار می‌کنند، افزود: بعد از بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس خط لوله جدیدی ایجاد نشد و با توجه به نیاز ظرفیت آن خط را تا ۵۵ میلیون لیتر افزایش دادیم.

رحیمی با اشاره به اینکه سال گذشته تلاش کردیم سوخت نیروگاه‌ها قطع نشود، ادامه داد: زمستان پارسال تلاش کردیم سوخت نیروگاه‌ها قطع نشود و در صورت قطع گاز در بخش خانگی نیز سوخت مایع جایگزین تأمین شود.

وی اضافه کرد: برخی از توربین‌های مسیر خطوط لوله، گازسوز هستند و در زمستان گاز این مناطق قطع شد، توربین‌هایی که حتی دوگانه‌سوز نبودند را روی سوخت مایع آوردند و با کمترین زمان به مصرف سوخت مایع تبدیل شد. با این اقدام کاهش انتقال فرآورده‌های نفتی اتفاق نیفتاد و سوخت رسانی طبق برنامه انجام شد و مشکلی نداشتیم.

به گفته این مقام مسئول خطوط ظرفیت دارند که برخی از خطوط مازاد ظرفیت استفاده می‌شوند به عنوان مثال خط لوله بندر عباس با استفاده از مواد روان کننده مازاد بر ظرفیت استفاده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.