تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
کد خبر : 5543

شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل تابستان ۱۴۰۲ افزایش یافت

شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل تابستان ۱۴۰۲ افزایش یافت

فصل تابستان ١٤٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق ٣٣٢.۳ بود که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٩.٧ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٧٢.٣ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فصل تابستان ١٤٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق ۳۳۲.۳ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٩.٧ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٧٢.٣ درصد افزایش و در ۴ فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٤٥.٢ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم فصلی

فصل تابستان ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۹.۷ است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣١.٨ درصد)، ٢٢.١ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل تابستان ١٤٠٢ نسبت به فصل قبل، ٩.٧ درصد افزایش دارد. در فصل مورد بررسی، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق نسبت به فصل قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٦.٩، ٩.٢ و ١٢.٦ درصد بوده است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

فصل تابستان ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۷۲.۳ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٦٠.٩ درصد)، ١١.٤ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل تابستان ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٧٢.٣ درصد افزایش دارد. تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٧٤.٧، ٧٨.٦ و ٥٩.٥ درصد بوده است.

افزایش تورم سالانه

فصل تابستان ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق در ۴ فصل منتهی به فصل تابستان ١٤٠٢، نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴۵.۲ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣٠.١ درصد)، ١٥.١ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در ۴ فصل منتهی به تابستان ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٥.٢ درصد افزایش دارد. همچنین تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در ۴ فصل منتهی به فصل تابستان ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٤٦.٥، ٤٥.٧ و ٤٣.٤ درصد بوده است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.