تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 5691

صرفه جویی در مصرف گاز با جایگزینی بخاری های فرسوده

صرفه جویی در مصرف گاز با جایگزینی بخاری های فرسوده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره نتایج و فواید طرح تعویض ۵ میلیون بخاری فرسوده با بخاری‌های هرمتیک پرداخت.

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره طرح تعویض ۵ میلیون بخاری فرسوده با بخاری‌های هرمتیک پربازده که در برنامه هفتم در نظر گرفته شده است گفت: برای بهینه سازی انرژی ما نیازمند این هستیم که بخاری‌های فرسوده منازل جمع آوری و بخاری‌های پربازده هرمتیک جایگزین آنها شود.

وی در ادامه افزود: مشکلی که در بخش خانگی داریم این است که مردم احساس خاصی نسبت به اینکه باید اقدام به بهینه مصرف کردن انرژی کنند ندارند و حساسیتی هنوز در این حوزه برای مردم ایجاد نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل ارزان بودن گاز مصرفی خانوارها استفاده بهینه‌ای از این انرژی نمی‌شود و هدر رفت بالایی در منازل داریم. استفاده از بخاری‌های فرسوده نیز بر هدر رفت بالای گاز دامن می‌زند.

وی در ادامه افزود: باید این دغدغه در مردم ایجاد شود که از انرژی به صورت مناسب استفاده کنند و به سمت استاندارد کردن وسایل سرمایشی و گرمایشی خود نیز بروند تا هدر رفت انرژی از این وسایل نیز به حداقل خود برسد.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: گازی که هم اکنون در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش اعظم آن هدر می‌رود از یارانه عظیمی برخوردار شده ولی هنوز مردم متوجه قیمت این انرژی نشده‌اند.

جدی در ادامه افزود: مجلس در برنامه هفتم برای کنترل مصرف گاز در بخش خانگی طرح جایگزینی ۵ میلیون بخاری فرسوده با بخاری‌های هرمتیک را در دستور کار قرار داده است، تا در طول ۵ سال برنامه هفتم این میزان بخاری از چرخه استفاده مردم خارج شود.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بخاری‌های هرمتیک نسل جدید مصرف بسیار پایینی از گاز دارند و با جایگزینی این بخاری‌ها صرفه جویی عظیمی در مصرف گاز می‌شود و می‌توان از محل صرفه‌جویی انرژی در این بخاری‌ها هزینه تأمین آنها را جبران کرد.

جدی گفت: البته مردم باید فرهنگ مصرف بهینه را نیز در کنار این جایگزینی بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های هرمتیک داشته باشند تا به هدر رفت انرژی در منازل خود ادامه ندهند، دولت باید به انجام طرح تعویض بخاری‌های فرسوده که در برنامه هفتم گنجانده شده و همچنین بهینه‌سازی مصرف گاز ورود جدی‌تر داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: اگر صرفه‌جویی در همین بخش خانگی به درستی انجام شود می‌توان گاز مورد نیاز صنایع را در زمستان‌ها تأمین کرد و صنایع با ترازی مواجه نمی‌شوند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: با بایگانی شدن بخاری‌های غیراستاندارد گازی منازل و جایگزینی بخاری‌های پربازده می‌توان شاهد این صرفه جویی در مصرف گاز بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.