تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر : 4088

فاضلاب جنوب تهران ۹۷۰ مگاوات ساعت انرژی تولید می کند

فاضلاب جنوب تهران ۹۷۰ مگاوات ساعت انرژی تولید می کند

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران از تولید ۹۷۰ مگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های خورشیدی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و ساختمان‌های ستادی این شرکت در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، سیدمرتضی احتشامی با اشاره به نیروگاه خورشیدی ۴۲۰ کیلوواتی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: این نیروگاه روی کانال پساب خروجی تصفیه‌خانه با مساحتی در حدود ۲۵۰۰ مترمربع با ۱۱۷۷ پنل خورشیدی ۳۴۰ واتی تجهیز شده است.

وی، به نقش انرژی‌های خورشیدی در تولید برق تصفیه‌خانه‌ها اشاره کرد و گفت: این نیروگاه قابلیت تولید ۶۷۸ مگاوات ساعت انرژی در سال را دارد و در حال حاضر برق تولیدی این نیروگاه در داخل تصفیه‌خانه مصرف می‌شود.

به گفته احتشامی این پروژه، تنها نیروگاه احداث شده روی کانال پساب در جهان است که ضمن جلوگیری از تبخیر پساب، از سطح بلااستفاده روی کانال‌ها استفاده می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: اجرای پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در مردادماه سال ۱۳۹۷ به پایان رسیده و تا پایان سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۵۵۵ مگاوات ساعت برق تولید کرده است که این میزان توان الکتریکی تولید شده توسط نیروگاه خورشیدی از انتشار ۱۶۶۱ تن دی‌اکسیدکربن جلوگیری کرده است.

وی، با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی احداث شده در ساختمان‌های شرکت فاضلاب تهران نیز گفت: با ابلاغ بخش‌نامه وزارت نیرو برای تأمین ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های اداری توسط انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت فاضلاب تهران نسبت به احداث نیروگاه ۲۸۲ کیلوواتی در ساختمان‌ها اقدام کرده است.

در نیروگاه‌های خورشیدی ساختمان‌های اداری و تصفیه‌خانه‌های محلی شهرک غرب، اکباتان و شهید محلاتی نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ در حدود ۷۲۰ مگاوات ساعت برق تولید شده است.

هم اکنون ۲۱۲ کیلووات از برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی احداث شده، مطابق قرارداد فروش تضمینی با شرکت توزیع برق به فروش می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.