تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 5424

مبلغ بستانکاری پاداش صرفه جویی برق مشترکان خانگی تسویه می‌شود

مبلغ بستانکاری پاداش صرفه جویی برق مشترکان خانگی تسویه می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: مبلغ بستانکاری پاداش صرفه جویی برق مشترکان خانگی در قبض بعدی آنها تسویه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران؛ مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تاکید بر تأثیر مثبت اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق در بخش خانگی گفت: خوشبختانه با اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی شاهد نتایج بسیار خوبی در تأمین برق پایدار همه مشترکان به ویژه مشترکان صنعتی بودیم.

رجبی مشهدی با اشاره به آمار به دست آمده ۴ ماه گرم تابستان جاری گفت: در سال ۱۴۰۰، ۴۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی مصرفی برق در بخش خانگی بوده که در سال ۱۴۰۲ با رشد منفی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۴۶ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است. به عبارت دیگر حتی اگر رشد متوسط ۵ درصدی در حوزه خانگی را داشته باشیم توانستیم حدود ۷ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی کمتری در بخش خانگی مصرف کنیم و این همکاری خوب بخش خانگی با صنعت برق نشان می‌دهد در سال جاری حدود ۲,۲۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به ۴۰ درصد از مشترکان پرداخت کردیم.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: خوشبختانه حدود یک سوم از این قبوض به صورت بستانکار یا قبض رایگان صادر شده و هنوز مبالغ بستانکاری پاداش در قبض بعدی آنها تسویه می‌شود و اگر میزان پاداش از میزان قبض برق مصرف آنها بیشتر باشد قبض‌ها به صورت رایگان صادر خواهد شد. به عبارت دیگر مشترکینی که قبض شأن بستانکار بوده در نوبت‌های بعدی قبض شأن به صورت رایگان یا به صورت پاداشی که برایشان درج شده و از مبلغ صورتحساب دوره بعد صادر شود، کاسته خواهد شد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: میزان مصرف بخش صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ و در ۴ ماهه گرم ۳۶.۷ میلیارد کیلووات ساعت بود و در سال ۱۴۰۲ به ۴۶ میلیارد کیلووات ساعت رسید. به عبارتی ما در این بخش حدود بیش از ۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی بیشتری به صنایع تحویل دادیم که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۰ رشد مصرف برق حدود ۲۴ درصد شده که رقم قابل توجهی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.