تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 2176

موافقت کمیسیون انرژی با عضویت ایران دراتحادیه جهانی انرژی خورشیدی

موافقت کمیسیون انرژی با عضویت ایران دراتحادیه جهانی انرژی خورشیدی

وزیر نیرو از موافقت اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای عضویت ایران در اتحادیه جهانی انرژی‌های خورشیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در مورد جلسه مشترک با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که صبح امروز با نمایندگان محترم کمیسیون انرژی داشتیم، موضوع مهم عضویت ایران در اتحادیه جهانی انرژی خورشیدی بررسی و در ادامه به برخی پرسش‌های نمایندگان پاسخ داده شد.

وزیر نیرو پیرامون فرایند عضویت ایران در اتحادیه جهانی انرژی‌های خورشیدی افزود: لایحه عضویت ایران در این اتحادیه مهم جهانی به اطلاع اعضای کمیسیون انرژی رسید و آن‌ها با اکثریت آرا با این لایحه موافقت کردند.

محرابیان در همین باره ادامه داد: امیدوارم هر چه سریع‌تر این لایحه به صحن علنی برود و با رأی قاطع نمایندگان، ایران به اتحادیه جهانی انرژی خورشیدی به عنوان یکی از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، بپیوندد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و پیرامون پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون نیز گفت: نمایندگان درباره مسائلی از جمله طرح‌های توسعه، طرح‌های شبکه، مدیریت مصرف انرژی و نحوه توزیع اعتبارات پرسش‌هایی داشتند که به آن‌ها پاسخ داده شد و همچنین مقرر شد در جلسات تخصصی دیگر به تفصیل در رابطه با این موضوعات بحث، بررسی و تبادل نظر صورت بگیرد.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به کارهای مهمی که برای مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری اجرا شد، اضافه کرد: کار سنگینی برای مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری انجام شد و کار سنگین‌تری برای مدیریت مصرف در تابستان سال آینده پیش رو است که بر همین اساس وزارت نیرو تلاش کرده است با طراحی و تنظیم ۱۴۰ اقدام مهم در حوزه‌هایی مانند طرح‌های توسعه نیروگاهی، توسعه شبکه و پست، رفع محدودیت‌های نیروگاهی، تأمین آب و سوخت کافی برای نیروگاه‌ها، ارتقای توان نیروگاه‌ها و تعمیرات نیروگاهی، محدودیت‌های برقی در سال ۱۴۰۲ را به حداقل برساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.