تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 5338

مشعل نخستین چاه گازی در بخش خشکی میدان گازی کیش روشن شد

مشعل نخستین چاه گازی در بخش خشکی میدان گازی کیش روشن شد

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری گفت: به همت متخصصان داخلی عملیات حفاری و تکمیل نخستین حلقه چاه از طرح ۱+۱۲ در بخش خشکی جزیره کیش تکمیل و مشعل این چاه روشن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، عبدالکریم علی‌محمدی با بیان اینکه مراحل تکمیل ۱۳ حلقه چاه در این موقعیت با توجه به شرایط مخزن نیاز به طراحی و برنامه‌ریزی خاصی داشت، اظهار کرد: در نتیجه اجرای یک طرح ابتکاری در استفاده از سیال و تجهیزات درون‌چاهی ابداعی تحقق یافت و پیش‌بینی شده هر ماه دو حلقه چاه در دو کلاستر A و B تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو دستگاه حفاری ۶۹ و ۶۱ فتح ناوگان شرکت در میدان گازی کیش استقرار دارند، افزود: عمق چاه تکمیل‌شده حدود ۴ هزار متر و فشار سطحی آن حدود ۶ هزار و ۴۰۰ PSI است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری اظهار کرد: متخصصان و کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت و گاز پارس در اجرای تکمیل چاه‌های تعریف‌شده در پروژه ۱+۱۲ به استانداردهای تازه‌ای در تکمیل چاه‌های گازی دست یافتند که می‌تواند به‌عنوان تجربه‌ای گران‌سنگ در پروژه‌های آتی موجب شتاب‌بخشی در اجرا با بالا بودن ضریب ایمنی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.