تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر : 5083

پاداش ۲۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خانگی در تابستان

پاداش ۲۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خانگی در تابستان

در پی اجرای طرح پاداش صرفه جویی و کاهش ۳ درصدی سرانه مصرف خانگی درسال گذشته،اجرای این طرح در سال جاری عمومیت یافت و ۴۰درصد مشترکان خانگی، ۲۲۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، تأمین برق خانگی در دوره اوج بار شبکه همواره به عنوان اولویت وزارت نیرو مورد تاکید بوده است. از طرفی سیاست‌های تشویقی برای جلب اقبال عمومی به صرفه جویی در مصرف برق با کسب مجوزهای قانونی و موافقت هیأت دولت طی ۲ سال اخیر به مرحله اجرا گذاشته شد که سال گذشته کاهش ۳ درصدی سرانه مصرف برق خانگی را در پی داشت.

امسال نیز باعث شد رشد سرانه مصرف برق خانگی از ۴.۳ درصد پیش بینی شده به ۱.۳ درصد محدود شود که موجبات تخصیص سهم بیشتری از برق تولیدی کشور به بخش‌های مولد اقتصادی به ویژه بخش صنعتی را فراهم آورد، در نهایت

امسال برای نخستین بار طی ۳ دهه اخیر، تأمین برق صنعتی از خانگی سبقت گرفت.

سخنگوی صنعت برق کشور درباره چالش‌های تابستان امسال به رشد ۵.۷۷ درصدی اوج بار و افزایش تعداد روزهای اوج بار شبکه از ۱۷ روز در تابستان ۱۴۰۱ به بیش از ۳۵ روز در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: برخی روزها بیش از ۸ هزار مگاوات به مصرف شبکه افزوده شد، اما با تلاش همکاران صنعت برق در بخش‌های دولتی و خصوصی و همکاری مردم، شبکه به طور پایدار اداره شد.

«رجبی مشهدی» وضعیت عرضه تولیدات صنعتی در بورس را حاکی از افزایش عرضه تولیدات صنعتی نسبت به تقاضا و ایجاد ثبات در بازار عنوان کرد و افزود: امسال به برکت مدیریت مصرف برق، در بخش صنعت کشور ۳۰۰ واحد بزرگ و انرژی بر نسبت به سال گذشته رشد ۵.۵ درصدی و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۱۹.۶ درصدی مصرف برق را تجربه کردند که تأثیر مستقیم بر رشد تولید این صنایع داشته است.

به عبارت دیگر امسال با وجود افزایش بی سابقه دما، ناترازی شدید تولید و مصرف و افزایش تعداد مشترکان به ۳۱ میلیون مشترک، علاوه بر عدم اعمال خاموشی در بخش خانگی، برق تحویلی به صنایع نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۲۶ درصد افزایش یافت و بهره مندی ۴۰ درصد مشترکان خانگی از ۲,۲۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی از موفقیت سیاست برد -برد وزارت نیرو در پیاده سازی طرح سراسری پاداش صرفه جویی برق خانگی در کشور حکایت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.