تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 4742

پهلو گرفتن نخستین کشتی گاز مایع در آبادان بعد از ۱۱۰ سال

پهلو گرفتن نخستین کشتی گاز مایع در آبادان بعد از ۱۱۰ سال

آبادان- مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: بعد از ۱۱۰ سال نخستین کشتی حمل گاز مایع در اسکله این پالایشگاه پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حکیم قیم با اعلام این خبر اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ ۱۱۰ ساله پالایشگاه نفت آبادان، کشتی حمل گاز مایع در اسکله شماره ۷ پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و گاز ال‌پی‌جی را برای انتقال از آب راه بین‌المللی اروند دریافت کرد.

وی افزود: این کشتی امروز و در حالی که دشمن تحریم‌های کمرشکنی را علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده با ۲ هزار تن گاز مایع به مقصد مورد نظر حرکت کرد.

قیم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش برای صادرات گاز مایع به صورت هر ۲ هفته یک کشتی و پس از آن هفتگی خواهد بود.

وی افزود: دسترسی پالایشگاه آبادان به آب‌های آزاد یک مزیت است که با جنگ تحمیلی نیز زیرساخت‌های صادراتی اسکله‌های این پالایشگاه به طور کامل تخریب شد و در سال ۱۴۰۱ موضوع استفاده مجدد از این ظرفیت به طور جدی دنبال شد.

قیم ادامه داد: افزایش ظرفیت خوراک و محصولات پالایشگاه و بندر صادراتی ماهشهر و افزایش درآمد ارزی با فروش گاز مایع و دیگر محصولاتی همچون V.B و کمک به استمرار تولید پایدار و افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان از عوامل مؤثر در اجرای این تصمیم است.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت ادارات و ارگان‌های برون سازمانی، مجوزهای لازم برای راه‌اندازی اسکله‌های پالایشگاه اخذ شد و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات پهلوگیری و بارگیری کشتی نیز آموزش و مستقر شدند و همچنین برای افزایش ایمنی بیشتر خطوط آتش نشانی و تجهیزات اطفای حریق نیز بازسازی و نوسازی شد.

به گزارش مهر، پالایشگاه آبادان ۲۵ درصد نیاز فرآورده‌های نفتی کشور را تولید می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.