تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 5161

پیش‌بینی‌های سیلاب را جدی بگیرید

پیش‌بینی‌های سیلاب را جدی بگیرید

معاون وزیر نیرو در امور آب وآبفا با تأکید بر اینکه پیش‌بینی‌های سیلاب باید جدی گرفته شود، گفت: در مدیریت مخازن درآستانه بارندگی دقت شود تا سیلابِ خسارت بار به حداقل برسد و منابع آبی حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران، محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت ملی مدیریت منابع آب ایران، در شصت و یکمین نشست مدیران ارشد بخش آب که با حضور رؤسای حوضه‌های آبریز و مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌های اولویت‌دار بخش آب در سراسر کشور، به عنوان مهمترین برنامه کاری این حوزه مد نظر همه مدیران باشد.

وی افزود: علاوه بر شتاب دادن به اجرای پروژه‌های اولویت‌دار باقی مانده، با توجه به اینکه زمان اتمام سایر پروژه‌های این بخش نیز نزدیک است، لازم است شدت پیگیری‌ها بیشتر شود.

جوان‌بخت به طرح تحویل حجمی آب نیز اشاره کرد و گفت: ما در تحویل حجمی آب تکلیف قانونی داریم که اکنون نیمی از آب تحویلی، آب زیرزمینی است که نشان می‌دهد به تکلیف خودمان در این بخش در راستای صیانت و حراست از منابع آب عمل کرده‌ایم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه مدیریت تؤامان آب و برق یکی دیگر از طرح‌های مهم بخش آب است، اظهار داشت: برنامه سالانه نصب کنتور هوشمند حجمی نیز به موازات پروژه مدیریت تؤامان آب و برق ادامه پیدا کند و باید تلاش شود عقب‌ماندگی‌های سال ۱۴۰۱ در این زمینه جبران شود.

پیش‌بینی‌های سیلاب را جدی بگیرید

جوان‌بخت با اشاره به مدیریت سیلاب‌ها تأکید کرد: تجربه گذشته نشان می‌دهد که حتی اگر مرجع پیش‌بینی عدم قطعیت آن را اعلام کرد مدیران بخش آب به خصوص در استان‌ها باید پیش‌بینی‌ها را جدی بگیرند.

وی افزود: در مدیریت مخازن در آستانه بارندگی باید دقت کرد. بدین معنا که اولاً سیلابِ خسارت بار به حداقل برسد و دوماً منابع آبی حفظ شود. باید مراقب باشیم که افراط و تفریط نداشته باشیم و در نقطه بهینه بایستیم.

اصفهان امسال پاییز ایده‌الی از نظر منابع آبی دارد

معاون آب و آبفای وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در زمینه تهیه جداول منابع و مصارف کار بسیار خوبی در یکی دوسال گذشته انجام شده است. قبل از این هم بوده ولی اکنون دقت بیشتر شده و هر سال باید تشدید شود.

وی افزود: به طور مثال در اصفهان اوج مدیریت منابع اتفاق افتاده که موجب شده مخزن بسیار خوب آب برای استان اصفهان تدارک دیده شود. به طوری که امسال با یک شرایط ایده‌آل وارد پاییز شده‌ایم.

اجرا و اتمام طرح‌های اضطراری در اولویت کار مدیران باشد

جوان‌بخت با تأکید بر جدیت در اجرای طرح‌های اضطراری، آن را از الزامات و ضرورت‌های بخش آب خواند و ادامه داد: انجام نشدن هر یک از این طرح‌ها به منزله وقوع یک اتفاق ناخوشایند در بخش آب یک منطقه است.

وی تأکید کرد: با توجه به خشکسالی کشور و از دست دادن منابع آبی، طرح‌های اضطراری باید به دقت و با همت مدیران آب منطقه‌ای تهیه و در دستور کار قرار گیرد.

جوان‌بخت گفت: کمترین بروز اختلاف بین مدیران آب منطقه‌ای و مدیران آب و فاضلاب در استان‌ها پذیرفته نیست و همه اقدامات باید با دید مثبت و هماهنگی صورت گیرد.

رعایت عدالت جوهر اصلی مقبولیت و سلامت یک مجموعه است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، سلامت سازی مجموعه‌های مدیریتی بخش آب را بسیار مهم دانست و بیان داشت: صیانت از سلامت مجموعه، در کنار اقدامات تخصصی و تکنیکی، یک ضرورت است.

جوان‌بخت گفت: مجموعه کارهایی که در بخش آب کشور در حال انجام است، اگر در یک فضای ناسالم صورت گیرد، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید؛ بنابراین حتماً باید اهتمام ویژه‌ای شود تا فضای کاری از هر شک و شبهه و عدم سلامت مبرا باشد.

وی رعایت عدالت در هر مجموعه را جوهر اصلی مقبولیت و سلامت آن مجموعه خواند و اظهار داشت: اگر تبعیض باشد، هر قدر هم در زمینه تکنیکی و تخصصی عالی باشید، این تبعیض همه را مثل موریانه به باد می‌دهد.

معنویت مجموعه و روحیه کاری همکاران را ارتقا دهید

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه توجه به معنویات جوهر اصلی کار ماست، ادامه داد: باید با صبوری، همکاران بخش آب که سرمایه‌های این مجموعه هستند را حفظ و مدیریت کرده و روحیه و انگیزه کاری آنها را ارتقا دهیم.

جوان‌بخت گفت: بخش آب از بخش‌هایی است که چه بسا همه توجه شما در کار باید به خدا باشد. هر چه تلاش می‌کنیم در مقابل آن چیزی که از خداوند می‌خواهیم چیزی نیست و باید از خداوند بخواهیم که به نتیجه تلاش و کار ما توسعه و برکت دهد.

فراتر از نام نیک، کسب رضایت خداوند و خلق است

وی با اشاره به گوشه‌ای از تلاش بی وقفه مدیران در شرایط بحرانی خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که در حد اعلای توان مدیران اتفاق می‌افتد بدون توجه به خداوند و اتکاء به او نمی‌تواند صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: فرصت مسئولیت برای خدمت است نه کسب نام نیک؛ چرا که فراتر از نام نیک، کسب رضایت خداوند و خلق است.

جوان‌بخت با بیان اینکه امیدوارم این تلاش‌ها بیش از پیش اتفاق بیفتد، گفت: احساس من این است که در مجموعه مدیریت آب کشور، احساس همدلی و یکدستی را باید بیش از جاهای دیگر شاهد باشیم. امیدوارم در سه ماه بعدی که این نشست برگزار می‌شود مواردی که تذکر داده شد و مشکلاتی باقی مانده بود، حل شده باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.