تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 5031

چشم‌انداز درخشان صنعت گاز در نوآوری دیجیتال با تکیه بر دانش‌بنیان

چشم‌انداز درخشان صنعت گاز در نوآوری دیجیتال با تکیه بر دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: بر این باورم که چشم‌انداز خوبی در زمینه تحول و نوآوری دیجیتال در صنعت گاز با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان به روی شرکت ملی گاز ایران گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «نوآوری دیجیتال در صنعت گاز» که امروز در ساختمان مرکزی ستاد این شرکت برگزار شد، گفت: این چشم‌انداز به ما نشان می‌دهد با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در همه عرصه‌ها، به‌ویژه صنعت نفت و گاز، امید به توسعه کشور در همه جنبه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب سال «مهار تورم و رشد تولید» نامیده شده، این حقیقت را روشن می‌کند که بحث دانش‌بنیان‌ها بحثی محوری در کشور به‌ویژه در صنعت نفت و گاز است و همان‌طور که در گزارش‌های منتشره آمده، وزارت نفت اکنون در بحث حمایت و پشتیبانی از صنعت دانش‌بنیان پیشرو است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۵۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح صنعت نفت فعالیت و با این صنعت بزرگ همکاری می‌کنند، تصریح کرد: بر این اساس، شرکت ملی گاز ایران نیز با توجه به مأموریت‌های محوله و وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته شده، در این حوزه نیز مانند دیگر حوزه‌ها پیشگام است.

چگنی افزود: ما نسبت به سال‌های گذشته تلاش داریم حوزه ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از خدمات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالای آنان را گسترش دهیم و ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به شعار سال تأکید کرد: امیدواریم با تلاش و اقدام‌های نوآورانه و تکیه بر توان داخلی و حمایت از شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان، بتوانیم در این مسیر گام‌های مثبت و بزرگی برداریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران حوزه پژوهش و فناوری این شرکت را در برداشتن گام‌های بلند به‌منظور همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، بسیار توانمند توصیف کرد و گفت: سیاست راهبردی شرکت ملی گاز ایران، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و بر این اساس، ما خود را مکلف می‌دانیم از وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها بیشترین بهره را ببریم.

چگنی حرکت جهان را به سوی آینده‌ای مملو از فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی اعلام و اظهار کرد: با فناوری‌های بسیار مهمی که در آینده در حوزه تحول دیجیتال و هوش مصنوعی بی‌شک به آنها نیاز پیدا می‌کنیم و با آنها روبه‌رو خواهیم شد، باید گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود و از همه ظرفیت خود در این حوزه استفاده کنیم؛ هرچند خوشبختانه این ظرفیت امروز در کشور به وفور وجود دارد و در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی، وضع کشور مطلوب است.

وی در پایان آهنگ پیشروی به سمت قله فناوری برتر (هوش مصنوعی) را که همگان نیازمند آن هستند ضرب‌آهنگی بسیار سریع دانست و یادآور شد: امیدوارم با برپایی چنین سمینارهایی که سمینار امروز، گام نخست آن بود، گام‌های اساسی‌تری در این حوزه برداشته شود و با حمایت از دانش‌بنیان‌ها، دامنه فعالیت آنها را گسترده‌تر کنیم و موفقیت خود را روزافزون سازیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.