تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 4264

کیفیت آب شرب اصفهان خط قرمز صنعت آبفا است

کیفیت آب شرب اصفهان خط قرمز صنعت آبفا است

اصفهان- قائم مقام مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: کیفیت آب شرب یکی از مهم‌ترین خط قرمزهای صنعت آبفای کشور و استان اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید حبیبیان با بیان اینکه تأمین پایدار آب شرب سالم و بهداشتی یکی از رسالت‌های فعالان صنعت آبفا به شمار می‌رود، اظهار داشت: مسلم است که فعالان صنعت آبفا با همکاری و تعامل با دستگاه‌های ذیصلاح مانند مراکز بهداشت استان، تمام شاخص‌های کیفی آب شرب را رعایت می‌کنند و آب شرب سالم و بهداشتی با رعایت تمام استانداردهای لازم در اختیار مردم در شهرها و روستاها قرار می‌گیرد.

وی به کیفیت مطلوب و استاندارد آب شرب در تمام روزهای سال در استان اشاره کرد و گفت: مردم در تمام اقصی نقاط استان اعم از شهرها و روستاها مطمئن باشند علاوه بر نظارت مستمر دستگاه‌های نظارتی بر کیفیت آب شرب در استان، آبفای اصفهان با داشتن ۲۳ آزمایشگاه در سطح استان به طور مستمر و مدوام کیفیت آب شرب منابع، مخازن و شبکه‌های توزیع را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهد.

قائم مقام مدیرعامل آبفای استان با اشاره به افزایش بی سابقه دما در فصل تابستان جاری تصریح کرد: به دنبال افزایش دما تقاضا برای مصرف آب بیش از روزهای دیگر است و بر این اساس منابع محلی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرند اما مردم مطمئن باشند به دنبال این فرآیند در کیفیت آب شرب هیچ تغییری بوجود نیامده و آب شرب از مطلوبیت و سلامت مطابق با استاندارد برخوردار است.

وی به کیفیت آب شرب در روستاها پرداخت و اعلام کرد: به دنبال طرح جهاد آبرسانی به روستاها هم اکنون در استان اصفهان این طرح درقالب آبرسانی پایدار به روستاهای شهرستان‌های نائین، سمیرم و فریدونشهر عملیاتی شده است و روستاییان اطمینان داشته باشند که سلامت و کیفیت آب شرب در روستاها مورد بررسی دستگاه‌های نظارتی در استان و فعالان صنعت آبفا قرار می‌گیرد.

در ادامه این گردهمایی مدیر گروه بهداشت محیط استان اصفهان به شاخص‌های کیفی آب شرب در استان اصفهان پرداخت و تصریح کرد: با نظارت‌های مستمر مراکز بهداشت در سطح استان بر کیفیت آب شرب، مردم اطمینان خاطر داشته باشند که آب شرب استان اصفهان صد درصد سالم و بهداشتی است و از کیفیت لازم برخوردار می‌باشد.

مهدی میرجهانیان به کنترل کیفی سامانه‌های آبرسانی اشاره کرد و گفت: مراکز بهداشت در سطح استان کیفیت تمام منابع و مخازن و شبکه‌های توزیع آب شرب را از لحاظ میکروبی، کدورت، کلر باقی مانده و میزان فلزات سنگین مورد بررسی و پایش مداوم قرار می‌دهند که این امر بیانگر سلامت آب شرب اصفهان است.

وی به پاسخگویی مراکز بهداشت استان به مقامات قضائی در راستای کیفیت آب شرب پرداخت و تصریح کرد: مرکز بهداشت استان باید در خصوص کیفیت آب شرب و رعایت استانداردها در شهرها و روستاها به دادستان گزارش دهد، پس مردم بدانند تمام شاخص‌های کیفی آب شرب به خوبی و با دقت بسیار توسط دستگاه‌های نظارتی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

در ادامه مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: تمام تلاش کارشناسان نظارت بر کیفیت آب شرب در آبفای استان بر این است که آب شرب کاملاً سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد و در این راستا بدون وقفه تلاش می‌کنند.

فهمیه امیری به شاخص کیفی آب در آبفای استان اشاره کرد و اظهار داشت: با اینکه شاخص کدورت در کشور بین ۹۴.۷ است این رقم در شهرها و روستاهای استان ۱۰۰ درصد است، شاخص کلر سنجی در کشور ۹۴.۸ است درحالیکه این رقم در اصفهان ۱۰۰ درصد و مطلوبیت میکروبی هم در اصفهان ۱۰۰ درصد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ آزمایشگاه آب در استان دارای گواهی نامه ۱۷۰۲۵ است افزود: آبفای استان اصفهان با داشتن بهترین تجهیزات و برخورداری از نیروهای متخصص توانست فرایند کنترل و پایش کیفی آب و فاضلاب را به خوبی انجام دهد که این امر در نهایت منجر به دریافت و تمدید گواهی نامه ۱۷۰۲۵ از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور شد، این درحالی است که آزمایشگاه آب ستاد مرکزی آبفای استان تنها آزمایشگاه آب در سطح کشور است که دارای گواهی نامه بین المللی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.