تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر : 3919

گاز نیروگاه هریس تامین می شود

گاز نیروگاه هریس تامین می شود

تبریز- وزیر نیرو گفت: گاز نیروگاه هریس تامین شده و این نیروگاه مهم برای استان آذربایجان شرقی توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر محرابیان عصر جمعه در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق آذربایجان شرقی، افزود: بر همین اساس توسعه و بهینه سازی ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه تبریز نیز جزو برنامه‌های وزارت نیرو است که در جریان سفر دوم هیأت دولت به استان، اقدام برای احداث و توسعه نیروگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه شهرستان هریس خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه این نیروگاه صورت گرفته است و انتظار می‌رود با تأمین گاز این نیروگاه در ۲۴ ماه آینده توسعه نیروگاه هریس نیز به سرانجام برسد.

محرابیان افتتاح خط آبرسانی میانه را مهم برشمرد و گفت: این خط به طول ۴۹ کیلومتر و یک تصفیه خانه در افق سال ۱۴۲۵ با ظرفیت ۹۰۰ لیتر در ثانیه بهره‌برداری خواهد شد که می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات آبی شهرستان را مرتفع کند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح از امروز این آب باکیفیت در شبکه شهر میانه جاری خواهد بود و میزان املاح این آب کمتر از ۱۵۰ است به این معنا که جزو با کیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور محسوب می‌شود.

محرابیان با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های لازم پیش‌بینی شده مراحل تکمیل سد نیز با همین روند و سرعت ادامه یابد، گفت: امید است با این اقدامات بتوانیم به زودی سد را نیز برای استفاده بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی به بهره‌برداری کامل برسانیم.

وی به راه اندازی مرکز دیسپاچینگ (کنترل) برق شمال‌غرب کشور در تبریز نیز اشاره و اضافه کرد: این دیسپاچینگ مرکز کنترل برق برای کل منطقه شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود که با دیسپاچینگ ملی اتصال دارد و کنترل مبادله برق با کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه از این طریق ممکن خواهد شد.

وزیر نیرو اعلام کرد: این مرکز دیسپاچینگ بسیار مجهز بوده و برای ساخت آن از آخرین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.