تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 4007

یک هفته گذشت؛ دلیل ادامه افت فشار آب برخی مناطق تهران چیست؟

یک هفته گذشت؛ دلیل ادامه افت فشار آب برخی مناطق تهران چیست؟

روز های گذشته مدیر عامل آبفای تهران از عادی شدن شرایط آبی در تهران خبر داد؛ در حالی که همچنان بسیاری از شهروندان از افت شدید فشار آب گلایه دارند و نگران ادامه دار شدن این وضعیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از یک هفته از قطعی و افت فشار آب در برخی از مناطق تهران می‌گذرد. اگر چه آبفای تهران در روزهای ابتدایی سکوت پیشه کرد اما محسن اردکانی مدیر عامل آبفای تهران اخیراً در ارتباط تلویزیونی گفت: دچار حادثه بی سابقه‌ای شدیم، کوه ریزش می‌کند و بر اثر بارندگی و مسیر جریان آب از سد کرج به سمت تهران که ۲۰ درصد آب شهر تهران را تأمین می‌کند مسدود شد، طبعاً باید ۲۰ درصد آب شهر قطع می‌شد، اما با اقداماتی که انجام شد تأثیرات آن به چهار درصد شهر رسید.

وی ادامه داد: این شرایط را مدیریت کردیم تا در بعضی از نقاط کمبود فشار باشد اما طبقات هم کف آب داشته باشند، ولی بعد از مدت سه روز این مسیر باز شده و اکنون آب کاملاً به سمت تصفیه خانه‌ها جریان دارد و عموماً دیگر قطعی آب به دلیل کمبود منابع آبی نداریم.

اردکانی اضافه کرد: در بعضی از نقاط به علت نوساناتی ممکن است که مشکلاتی در تأمین آب نقاط موضعی و خانه‌های موردی وجود داشته باشد. راه استعلام این است که مشترکان با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و همکاران ما موضوع را پیگیری کنند.

اردکانی در پاسخ به این سوال که آیا قطعی آب اصلاً وجود ندارد؟ گفت: قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد، چراکه آب داریم، اما به دلیل اینکه شبکه را برای ۲۰ درصد کمبود تجهیز کرده بودیم ممکن است نوساناتی در برخی نقاط مقطعی باشد. اگرچه اردکانی وضعیت تهران را اینگونه توضیف کرده اما تماس‌های مردمی با خبرگزاری مهر خبر از وضعیت نا به سامان آبی در برخی از مناطق پایتخت را می‌دهد.

به گفته مدیر عامل آبفای تهران اکنون جریان آب از سد امیرکبیر به سمت تصفیه خانه‌ها کاملاً در جریان است و آب با بالاترین کیفیت استاندارد ملی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

اردکانی در حالی از چنین شرایطی سخن به میان آورده که برخی از پایتخت نشینان به خصوص غرب تهران از افت فشار و قطعی ادامه دار آب گلایه دارند و می‌گویند طی تماس‌هایی که با آبفای تهران داشتند پس از حضور کارشناس مربوطه برای برسی علت افت فشار آب، این مساله را امری طبیعی می‌دانند و به این دست از شهروندان استفاده از پمپ آب را پیشنهاد می‌کنند.

اکنون یکی از شبهاتی که بر نگرانی شهروندان افزوده است ادامه دار شدن این وضعیت حتی تا پایان تابستان به علت کمبود آب است چرا که روز گذشته هم اردکانی به این موضوع اشاره کرده و گفته بود: امسال سال خشکی است، به طوری که ۴۴ درصد بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت کمتر ثبت شد، ولی ما خودمان را آماده کرده بودیم بهترین خدمت را به مردم استان تهران ارائه دهیم.

حالا این سوال وجود دارد که آیا وخامت وضعیت آبی کشور به شکلی است که آبفای تهران قصد کاهش فشار آب پایتخت نشینان را دارد یا آنکه به وضعیت قبل از قطعی آب باز می‌گردیم و شهروندان نگرانی افت فشار و قطعی آب را ندارند. باید دید آبفای تهران و وزارت نیرو چه پاسخی برای شهروندان در این موضوع دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.