تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 4411

اجرای طرح «آبیاری هوشمند» در نهالستان های کشور

اجرای طرح «آبیاری هوشمند» در نهالستان های کشور

سمنان- رئیس مرکز فناوری سازمان منابع طبیعی از اجرای طرح آبیاری هوشمند در نهالستان های کشور خبر داد و گفت: این طرح در چهار استان به صورت پایلوت اجرا و سپس ترویج می شود.

حمید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مقوله تجهیز نهالستان‌های کشور به سیستم‌های آبیاری هوشمند را دنبال می‌کند، ابراز کرد: در ابتدا بررسی‌های اولیه صورت گرفت و طرح‌های تحقیقاتی انجام شد که توانست نتایج خوبی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نهایت برای اجرای هوشمند سازی آبیاری چهار استان گزینش شد که سمنان یکی از این استان‌ها است، ابراز کرد: امیدواریم که بتوانیم امسال طرح را در چهار استان عملیاتی کرده و در دیگر استان‌ها هم این زیرساخت را اجرا کنیم.

رئیس مرکز فناوری و نوآوری سازمان منابع طبیعی همچنین درباره ضرورت اجرای این طرح توضیح داد: با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه منابع آبی وجود دارد نیاز داریم که از ظرفیت سیستم‌های آبیاری مدرن و فناور، بهره بگیریم.

سلیمانی همچنین درباره طرح یک میلیارد نهال، گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های تولید نهال در درون کشورمان از دیرباز وجود داشته و این کار را قدری تسهیل می‌کند از سوی دیگر این طرح به واسطه مردمی بودن به ما اجازه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها را نیز می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد نهال با همراهی مردم سبب شد تا یک بار دیگر این ظرفیت‌های موجود شناسایی و بازتعریف شوند و بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم، تاکید کرد: به لحاظ زیرساخت و مشارکت مردم چندان مشکلی نداریم لذا تلاش داریم که تمرکز خودمان را بر روی ارتقای بهره وری و کیفیت نهال‌های تولیدی بگذاریم و در این راه از هوشمند سازی نیز بهره بگیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.