تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 3979

توضیح آبفای تهران در رابطه با علت ادامه افت فشار آب

توضیح آبفای تهران در رابطه با علت ادامه افت فشار آب

شرکت آبفای تهران با اشاره به ادامه قطع و یا افت فشار آب در برخی از مناطق تهران گفت: هم اکنون مخازن تعبیه شده برای کنترل فشار آب در حال ارتفاع گیری هستند و به زودی این مشکل برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای گذشته برخی از مناطق تهران از جمله مناطق ۳، ۷، ۶ و ۱۱ دچار افت و قطعی آب شده بودند که آبفای تهران با انتشار گزارشی دلیل این امر را اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین در حوالی جاده چالوس و مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تأسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج اعلام کرد. اما اکنون با باز شدن راه سد کرج همچنان افت فشار آب وجود دارد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از آب منطقه‌ای تهران حاکی از آن است که راه مسدود شده سد باز شده است. اما همچنان افت فشار آب وجود دارد که ممکن است مانند سایر استان‌ها ناشی از کدورت آب باشد و تا زمانی که این کدورت برطرف نشود امکان افزایش فشار آب وجود ندارد.

آبفای تهران هم روزهای گذشته برای شهروندان ساکن در مناطقی که با افت فشار مواجه شده بودند تانکرهای آب شرب را در این مناطق تعبیه کرد تا کمی از این مشکلات برطرف شود. مقرر شده بود مناطقی که با افت فشار آب مواجه شده اند مشکلشان حد اکثر امروز برطرف شود و فشار آب به حال عادی بازگردد.

محسن اردکانی مدیر عامل آبفای تهران امروز صبح در یک برنامه تلویزیونی در توضیح این مشکل گفت: تلاش برای حل حادثه ریزش کوه در سد کرج از همان دقایق نخست پس از حادثه آغاز شد و با وجود سختی کار ادامه یافت.

وی ادامه داد: تلاش‌های صورت‌گرفته سبب شد تا حد زیادی مشکلات برطرف شده و از صبح امروز قطعی آب نداشته باشیم.

به گفته مدیرعامل آب فای تهران روند حل کامل مشکل ادامه خواهد داشت تا دیگر نقطه‌ای با مشکل آب روبرو نشود.

با وجود وعده‌های مدیرعامل آبفای تهران همچنان برخی از مناطق درگیر قطع یا کاهش شدید فشار آب هستند، آبفای تهران در توضیح این موضوع به مهر گفته است: هم اکنون توزیع و مصرف آب به نقطه سر به سر رسیده است، از سوی دیگر اکنون برخی از مخازن تعبیه شده برای کنترل فشار آب در حال ارتفاع گیری هستند تا آب این مناطق را تأمین کنند و تا زمانی که این مخازن پر شوند شاهد این مشکل خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.