تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 5389

جبران بخشی از کمبود گاز با بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی

جبران بخشی از کمبود گاز با بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی

یک نماینده مجلس گفت: در سالیان گذاشته همواره با کسری تراز گاز مخصوصاً در زمستان‌ها مواجه بودیم ولی با بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی می‌توان تا حدودی کمبود گاز در زمستان‌ها را جبران کرد.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با مهر، درباره تأثیر راه اندازی و بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط مهندسان ایرانی یک دستاوردهای بزرگ برای کشور ما محسوب می‌شود. بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی نشان دهنده توانایی دانش بومی جمهوری اسلامی ایران است و این فاز ۱۱ فازی است که به کشور نوید می‌دهد که به استقلال علمی و پژوهشی دست یافته‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: با بهره برداری از این فاز در واقع توانسته‌ایم اقدام به بومی سازی تجهیزات خود کنیم. تکیه بر تولیدات داخلی و دانش بومی ایرانی یقیناً در اقتصاد کشور تأثیرات بسیار زیادی دارد. اگر این رشد و توسعه و دست‌یابی به دانش را بیشتر کنیم رونق اقتصادی به تمام معنا انجام می‌شود.

ساعدی افزود: در سالیان گذاشته همواره با کسری تراز گاز مخصوصاً در زمستان‌ها مواجه بوده‌ایم ولی با بهره برداری از این فاز بر حجم تولید ما افزوده شده و می‌توان تا حدودی کمبود گاز در زمستان‌ها را جبران کرد.

وی افزود: این مسئله نشان داده که استفاده از توان داخلی و تخصص مهندسان ایرانی و اعتماد به توانمندی نیروهای داخل کشور می‌تواند مشکلات ما را حل کند اما دلیل بهره برداری دیر هنگام از این فاز این بود که دولت یازدهم و دوازدهم به این مسئله نه تنها بی توجه بودند و به آن بها ندادند بلکه با توان داخلی و رشد آن مقابله هم کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خیلی از مایحتاج ما در صنایع پایین دستی و بالا دستی تولید می‌شود و این عوامل کلید رشد و توسعه به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی یک نوید خوب به اهل علم و دانش است که عرصه ورود آنها باز است و می‌توانند هر جا بخواهند ورود کنند. دانش بنیان‌ها هم در این عرصه نقش به سزایی داشته‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: این مسئله نشان دهنده اقتدار جهوری اسلامی است که در دانش و تکنولوژی علمی ما حرفی برای گفتن در بین کشورهای جهان داریم.

ساعدی گفت: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی بسیاری از نگرانی‌ها در خصوص ناترازی گاز را برطرف کرد و نگرانی‌هایی که در حاکمیت و دولت برای رفع مشکل مردم وجود داشت باعث شد که در این مسیر ۲۰ ساله قدم گذاشته شود و این مشکلات ظرف ۲ سال برطرف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.