تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 4921

طرح تامین اضطراری ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب برای زمان اوج مصرف در مشهد

طرح تامین اضطراری ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب برای زمان اوج مصرف در مشهد

مشهد ـ مدیر پروژه تامین آب مشهد گفت: طرح تأمین آب به میزان ۳۵۰ لیتر بر ثانیه برای اطمینان از جبران بخشی از کسری آب مورد نیاز کلان شهر مشهد در دوران اوج مصرف در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد حافظی نسب اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های بی سابقه در استان و محدودیت شدید کمی در برنامه تأمین آب شرب و بهداشت شهر مشهد و لزوم استفاده از ظرفیت منابع آب زیرزمینی واقع در محدوده خطوط انتقال آب سد دوستی برای اطمینان تأمین بخشی از کسری آب مورد نیاز در دوران اوج مصرف طرح تجهیز و اجرای خط انتقال آب دو حلقه چاه تنگل شور با دبی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق خط انتقال آب با لوله پلی اتیلن به قطر ۴۰۰ میلی‌متر و به طول ۶۹۵۰ متر و نیز حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه به عمق ۲۰۰ متر با دبی ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و اجرای شبکه جمع آوری با لوله پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر وبه طول ۵۶۲۰ متر در دستور کار قرار گرفت.

مدیر پروژه تأمین آب مشهد افزود: در این طرح تجهیز ساختمان ۵ حلقه چاه اراضی اصلاح نژاد دام عباس آباد با دبی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق خط انتقال آب با لوله پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ تا ۳۱۵ میلیمتر و به طول ۲۱۹۴ متر و اجرای خط انتقال آب و اتصال به مخزن ۲۰۰۰۰ متر مکعبی نیز دیده شده است که مجموعاً ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز را تأمین می‌کند.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عملیات پروژه شبکه جمع آوری چاه‌های مجتمع دام عباس آباد و دو حلقه چاه تنگلشور برای اتصال به مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر مشهد با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال انجام است.

حافظی نسب گفت: همچنین از اواخر مرداد ماه عملیات حفاری چاه شماره ۴ توسط پیمانکار آغاز شده که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، این پروژه در سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.