تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 4108

نمی‌توان یک شبه برای صنایع تصمیم گرفت

نمی‌توان یک شبه برای صنایع تصمیم گرفت

اصفهان- معاون آب و آبفای وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: نمی‌توان یک شبه برای صنایع تصمیم گرفت چرا که معیشت افراد زیادی به آنها وابسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوانبخت ظهر شنبه در نشستی با نمایندگان کشاورزان اصفهان در استانداری اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که معیشت چندین هزار نفر وابسته به صنایع است و نمی‌توان یک شبه برای این‌ها تصمیم گرفت؛ در مسئله صنایعی که در این منطقه در گذشته شکل گرفتند انتقال آب از دریا راه‌گشاست.

وی ادامه داد: از نظر وزارت نیرو، پساب باید به آبخوان برگردد؛ در وزارت نیرو کسی جاهل به این موضوع نیست اما وقتی یک صنعتی وجود دارد که آب‌های سطحی را می‌گیرد و آبخوان را تخلیه می‌کند باید با پساب نیاز آبی آن را برطرف کرد تا آب‌های سطحی و زیرزمینی بیشتر صیانت شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: با برنامه‌ای که وزارت نیرو دارد، می‌توان به افق‌های آینده امیدوارانه نگاه کرد و روند را به سمت مثبت پیش برد و برداشت‌های بی رویه را کنترل کرد.

جوانبخت افزود: مشکلات تدوین جدول منابع و مصارف را می‌پذیریم و از این پس لازم است این جدول با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تدوین شود.

این مقام وزارت نیرو با بیان اینکه در مسئله آب موضوع پنهانی نداریم، ابراز داشت: ابتدای سال زراعی کنونی (مهر ۱۴۰۲) موجودی مخزن به کمتر از ۱۴۰ میلیون مترمکعب هم رسید و فقط و فقط این حجم را برای سازه سد حفظ کرده بودیم زیرا سد زاینده‌رود سد بتُنی- دو قوسی است و حجم پایه دارد که اگر این عدد به کمتر از ۱۱۰ میلیون مترمکعب برسد دچار مشکلات سازه‌ای می‌شود.‌

جوانبخت با بیان اینکه در آن مقطع بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون مترمکعب آب برای برنامه‌ریزی داشتیم و پاییز بسیار خشکی در پیش‌بود، افزود: خوشبختانه با بارش‌هایی که در زمستان رخ داد، رویکرد وزارت نیرو تغییر کرد و برای کشاورزی آب رهاسازی شد.

جوانبخت افزود: ما باید دنبال راه حل باشیم و راهکارهای بر مبنای نرم افزاری، اصلاحی و سازگاری مدیریت مصرف و تقاضا باید مد نظر باشد ضمن اینکه راهکارهای تجهیز و بسیج منابع هم در دستور کار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.