تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر : 3955

وزیر نفت به آمریکای لاتین سفر کرد

وزیر نفت به آمریکای لاتین سفر کرد

وزیر نفت در رأس هیئتی به‌منظور تقویت همکاری‌های انرژی با سه کشور منطقه آمریکای لاتین به همراه رئیس جمهور تهران را به مقصد کاراکاس، پایتخت کشور ونزوئلا ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی صبح امروز (دوشنبه، ۲۲ خردادماه) به‌منظور تقویت همکاری‌های انرژی در حوزه بالادست و پایین‌دست به همراه سیدابراهیم رئیسی به ونزوئلا سفر کرد.

وی در این سفر برای توسعه فعالیت‌ها و تعریف زمینه‌های جدید همکاری با مقام‌های سیاسی و اقتصادی ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

توسعه و تولید در میدان‌های نفت و گاز، ارتقا و نوسازی پالایشگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پالایشگاهی، آموزش نیروی انسانی و کارشناسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صدور خدمات فنی مهندسی و انتقال فناوری و توسعه بازارهای صادراتی نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی محورهای مذاکرات و تفاهم‌نامه‌ها خواهد بود.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری امروز پیش از عزیمت به ونزوئلا، اظهار امیدواری کرد که با توجه به رویکرد تقویت روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو در دولت سیزدهم، رایزنی‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌ها در این سفرها، نقطه عطف و گام مؤثری در جهت ارتقای سطح روابط با سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در منطقه آمریکای لاتین باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.