تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر : 5776

کاهش قیمت نفت ربطی به ایران ندارد

کاهش قیمت نفت ربطی به ایران ندارد

نماینده پیشین ایران در اوپک گفت:تولید نفت ایران به صورت چشمگیری افزایش پیدا نکرده و به اندازه‌ای نیست که منجر به کاهش جهانی قیمت نفت شود.

محمد علی خطیبی نماینده پیشین ایران در اوپک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کاهش قیمت جهانی نفت نمی‌تواند با افزایش تولید نفت ایران ارتباط داشته باشد، گفت: تولید ایران به صورت چشمگیری افزایش پیدا نکرده و به اندازه‌ای نیست که منجر به کاهش جهانی قیمت نفت شود.

وی ادامه داد: تولید نفت ایران حتی کمتر از قبل از تحریم‌ها رسیده است اما دو عامل وجود دارد که قیمت نفت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد یکی افزایش تولید غیر اوپک به خصوص آمریکا و دیگری کاهش تقاضا به دلیل کسادی اقتصادی که وجود دارد تقاضای قابل توجهی وجود ندارد.

به گفته این کارشناس انرژی تولید نفت ایران به اندازه‌ای رشد نداشته که امکان تأثیر گذاری بر قیمت نفت را داشته باشد، زیرا در ماه‌های اخیر منابع بین‌المللی معمولاً این اعداد و ارقام را اعلام می‌کنند که در ماه‌های اخیر تفاوت چندانی را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: البته عامل دیگری که مزید بر علت شده تا قیمت نفت کاهش پیدا کند ذخیره سازی به شدت افزایش پیدا کرده و این را می‌توان عامل دیگری بر کاهش قیمت‌ها دانست.

خطیبی در خاتمه خاطر نشان کرد: روند نزولی قیمت نفت را شاهدیم به همین دلیل اوپک تولید خود را کاهش داد و هم کاهش داوطلبانه وجود داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.