تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
کد خبر : 2756

آبرسانی به۱۷۵۲ روستای خوزستان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون

آبرسانی به۱۷۵۲ روستای خوزستان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون

شادگان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با تلاش مجموعه آب و فاضلاب خوزستان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۷۵۲ روستا در خوزستان از نعمت آب شرب برخوردار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا کرمی نژاد عصر امروز پنجشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی به دهستان جفال شادگان اظهار کرد: در سال جاری دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به مناطق محروم به صورت جهادی عمل کرد و در همین راستا نیز شرکت آب و فاضلاب خوزستان با حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور با آبرسانی به یک هزار و ۷۵۲ روستای خوزستان از ابتدای دولت تاکنون، توانسته در زمینه آبرسانی در کشور پیشتاز باشد.

وی افزود: پروژه آبرسانی دهستان جفال به صورت ضربتی در سه ماه اجرا شد که با بهره برداری از این پروژه نیز ۳۴ روستای این دهستان از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: این پروژه با اجرای ۳۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع در بازه زمانی ۹۰ روزه تکمیل شده است و با وارد مدار شدن این پروژه نیز بیش از ۲۵ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه آبرسانی تصریح کرد: نصب و راه اندازی سه دستگاه الکتروپمپ فشار قوی، نصب و راه اندازی تابلوهای برق و عبور از موانع متعدد اجرایی و اجرای پایپ جکینگ از اقدامات انجام شده برای بهره برداری از این پروژه بوده است.

کرمی نژاد افزود: برای تکمیل و افتتاح این پروژه آبرسانی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی به تشریح عملکرد یکساله شرکت آب و فاضلاب خوزستان در شهرستان شادگان در بخش آبرسانی پرداخت و گفت: تهیه و اجرای ۷۵ کیلومتر خط انتقال، تهیه و اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع، تهیه و نصب و راه اندازی ۱۵ دستگاه الکتروپمپ، راه اندازی پنج ایستگاه تقویت فشار برای حل مشکل افت فشار ۱۳۰ روستای تحت پوشش این شهرستان از جمله این اقدامات بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص اعتبارات هزینه شده در بخش آبرسانی به شهرستان شادگان بیان کرد: پروژه‌های آبرسانی به این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شده‌اند و بر این اساس روستاهایی که تا قبل از اجرای این پروژه‌ها با تانکر سیار آبرسانی می‌شدند، اکنون از نعمت آب شرب به صورت لوله کشی برخوردار هستند.

کرمی نژاد همچنین عنوان کرد: احداث مخزن بتنی ۵۰۰۰ متر مکعبی بوزی، خط انتقال دریسیه، احداث مخزن بتنی ۲۰۰۰ متر مکعبی عچرشیه، خط انتقال خروسی شمالی شاوردی و خط انتقال روستای مسعودی از جمله پروژه‌هایی هستند که در سال جدید اجرایی خواهند شد.

کرمی نژاد از پیگیری‌های نماینده مردم شادگان و فرماندار این شهرستان در راستای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.