تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر : 2578

اخذ مجوز فعالیت شرکت تامین سرمایه کیمیا

اخذ مجوز فعالیت شرکت تامین سرمایه کیمیا

دکتر مهرداد فرح‌آبادی مدیر عامل شرکت تامین سرمایه کیمیا از اخذ مجوز فعالیت این شرکت از سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

 دکتر مهرداد فرح آبادی در گفتگو با مس پر‌س با اعلام این خبر، توضیح داد: در اسفند ماه سال گذشته موافقت اصولی از سازمان بورس اخذ شد.هممچنین مجوز عرضه عمومی در شهریور ماه  و متعاقبا مجوز پذیره نویسی عمومی از اداره ثبت شرکتها  در مهر ماه دریافت شد.  
وی ادامه داد: بلافاصله اقدامات لازم آغاز شد و سوم آبان ماه سال جاری پذیره نویسی انجام گرفت و ۴۰ درصد از سهام شرکت در فرابورس عرضه و ۸۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه به عنوان پذیره نویسی اولیه تامین شد.
دکتر فرح آبادی با بیان اینکه موسسین مبلغ  ۱۲۰۰ میلیارد تومان تعهد کرده بودند که به صورت نقدی پرداخت کردند، تصریح کرد: بدین ترتیب جمعا سرمایه اسمی شرکت بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.
وی تعداد سهامداران شرکت تامین سرمایه را نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر برشمرد و افزود:  با تلاش های صورت گرفته توانستیم به عنوان دوازدهمین شرکت تامین سرمایه، مجوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ نموده و در بازار فرابورس کشور نیز پذیرش شویم.
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا بیان کرد: پس از انجام اقدامات پذیره نویسی اواخر آبان ماه مجمع موسس برگزار شد و اساسنامه و موارد لازم به تصویب مجمع موسس رسید‌.
وی ادامه داد:  تایید هیات مدیره به تصویب مجمع موسس و سپس به تایید سازمان بورس رسید و بعد از آن اقدام برای اخذ مجوز فعالیت صورت گرفت و زیر ساخت های لازم فراهم گردید.
دکتر فرح آبادی با بیان اینکه در اواسط آذر ماه نیز در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید و شرکت رسماً تأسیس و به عنوان شخصیت حقوقی به بازار سرمایه معرفی گردید.
وی در رابطه با زمان عرضه سهام این شرکت توضیح داد:  بر اساس قوانینی که وجود دارد باید بعد از اخذ مجوز فعالیت بر اساس الزامات سازمان شرکت ها صورت های مالی در سامانه کدال افشا کنند و بعد از آن عملکرد خودشان را در حوزه درآمدی و اخذ مجوزها را به بازار منعکس کنند. پس از آن با توجه به مقررات و سیاست های سازمان بورس امکان باز شدن نماد و معامله شدن سهم در بازار سرمایه وجود دارد. 
وی گفت: این شرکت به عنوان نخستین تامین سرمایه تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی پا به عرصه ظهور گذاشته و ۶۰ درصد سهامش به شرکت ملی مس تعلق دارد و از حمایت های خوب این مجموعه برخوردار است.‌
دکتر فرح آبادی تاکید کرد: قرار نیست حوزه های درآمدی خود را محدود به فلز مس کنیم لذا به سایر فلزات هم ورود پیدا خواهیم کرد. در گام اول بسیاری از پروژه ها برای ارزیابی از سوی شرکت ملی مس به تامین سرمایه کیمیا داده شد.
وی با بیان اینکه ۳ مسئله را به طور مشخص در دستور کار داریم، عنوان کرد: تمرکز بر صندوق های کالایی و راه اندازی صندوق کاتد مس برای ۳ هزار تن کاتد، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد را به صورت ریالی و ارزی و را اندازی ۲ شرکت پروژه  برای شرکت مس را به طور اخص در دستور کار داریم.‌
وی شناخته شدن به عنوان نخستین و بزرگترین تامین سرمایه در بازار سرمایه کشور را هدف اصلی شرکت تامین سرمایه مس عنوان کرد و افزود: بحث افزایش سرمایه ثبتی دیگر هدفی است که معین شده ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه ثبتی را با توجه به  شرایط خوبی که فراهم کرده   درآینده  به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.
وی گفت: در حوزه ابزارهای مالی نوین، تجهیزات نهادهای مالی، راه اندازی صندوق ها و تامین منابع لازم برای شرکت مس و صنایع معدنی برنامه هایی داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.