تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر : 2508

با مشارکت بخش خصوصی انجام شد؛ آغاز عملیات بهره برداری از معدن آهن حنار

با مشارکت بخش خصوصی انجام شد؛ آغاز عملیات بهره برداری از معدن آهن حنار

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی از آغاز عملیات بهره برداری از معدن حنار با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش اقتصادی برتر به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، علیرضا جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی در این باره گفت: با پایان عملیات تجهیز کارگاه و ورود ماشین آلات، فعالیت سرمایه گذار در معدن آهن حنار و بهره برداری از این معدن با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

وی با اشاره به برگزاری مزایده عمومی جهت انتخاب سرمایه گذار، بیان کرد: پس از برگزاری مزایده عمومی و در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی انجام عملیات استخراج و فروش ماده معدنی در معدن آهن حنار به مدت ۱۰ سال به شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی یادآور شد: این چهارمین معدن تابعه این مجتمع در استان خراسان جنوبی است که بهره برداری از آن به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

جلالیان از اشتغال مستقیم ۳۰ نفری در معدن آهن حنار خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال در سال آینده به ۸۰ نفر افزایش خواهد یافت که نقش مؤثری در جهت توسعه و رفع مشکل اشتغال منطقه خواهد داشت.

به گفته وی با بهره برداری از این معدن، سالانه ۱۰۰ هزار تن کانسنگ آهن استخراج می شود که جهت تأمین خوراک کارخانجات شرکت ذوب آهن اصفهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است معدن سنگ آهن حنار با ذخیره قطعی یک میلیون تن و عیار متوسط ۵۹.۳۷ درصد در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان خراسان جنوبی واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.