تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 2127

برنامه جدی برای تنوع سبد انرژی وجود ندارد

برنامه جدی برای تنوع سبد انرژی وجود ندارد

بیگی نژاد گفت: در شرایطی گاز در کشور در حجم بالایی تولید می‌شود و نزدیک به یک میلیارد متر مکعب تولید دارد که پس از فرآوری به ۸۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد و در سراسر کشور توزیع میشود.

هادی بیگی نژاد، نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگارمهر، با قدردانی از شرکت ملی گاز و وزارت نفت به منظور تأمین سوخت زمستانی در روزهای سرد سال گفت: زحمتی که مجموعه گاز و وزارت نفت کشید جای قدر دانی دارد و نمی‌توان بیرون از ماجرا قضاوت کرد و گفت اگر تصمیم دیگری اتخاذ می‌شد شرایط بهتری پیشرو بود.

وی ادامه داد: باید دید در چه شرایطی قرار داریم در شرایطی گاز در کشور در حجم بالایی تولید می‌شود و نزدیک به یک میلیارد متر مکعب تولید دارد که پس از فرآوری این حجم به ۸۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد که این مقدار نیاز به توزیع در سراسر کشور دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به محدودیت خطوط لوله برای گاز رسانی، اضافه کرد: به جز مصرف خانگی نیروگاه‌ها و صنایع در مصرف گاز نیز سهیم هستند که در چنین شرایطی خط لوله ممکن است افت کند. بنابرین می‌توان نتیجه گرفت در چنین شرایطی شرکت ملی گاز و وزارت نفت عملکرد خوبی از خود ارائه دادند.

بیگی نژاد با اشاره به قطعی مقطعی گاز برخی از استان‌های شمال شرق کشور اضافه کرد: این شهرها دچار مشکل شدند به دلیل اینکه فاصله خط لوله از پارس جنوبی که تأمین کننده بخش عظیمی از گاز کشور است قابل توجه است. به همین دلیل زمانی که مصرف افزایش پیدا می‌کند خط دیگر برای انتقال گاز به مناطق دور دست جوابگو نیست.

وی با اشاره به اینکه در آن بازه از زمان به مدیریت مصرف نیاز داشتیم اضافه کرد: در آن زمان نیاز به مدیریت مصرف داشتیم به همین دلیل مجبور به برخی از صنایع خاموشی را تجربه کردند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا تنوع سبد انرژی در دستور کار قرار دارد، گفت: اگرچه نیاز به تنوع سبد انرژی داریم اما چنین برنامه‌ای را به صورت جدی مشاهده نکرده‌ام.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.