تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر : 514

تاکید بر افزایش همکاری های صندوق تامین و پلیس راهور فراجا

در دیدار مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی و فرمانده پلیس راهور فراجا ضمن تاکید بر افزایش همکاری های مشترک، راهکاری اجرایی به منظور گسترش ضریب بیمه شخص ثالث مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این دیدار که در آستانه پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس صندوق تامین خسارت های بدنی برگزار شد،  سردار سید

در دیدار مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی و فرمانده پلیس راهور فراجا ضمن تاکید بر افزایش همکاری های مشترک، راهکاری اجرایی به منظور گسترش ضریب بیمه شخص ثالث مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار که در آستانه پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس صندوق تامین خسارت های بدنی برگزار شد،  سردار سید کمال هادیان فر در این دیدار با اشاره به افزایش تصادفات و حوادث رانندگی برای توسعه همکاری های پلیس راهور فراجا با اولویت ایجاد محدودیت های مصرح در قانون برای عدم ارائه هرگونه خدمات به دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث تاکید کرد.
فرمانده پلیس راهور فراجا در این دیدار همچنین گفت: حدود۱۲٫۵ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که راکبین حدود ۶٫۵ میلیون آنها فاقد گواهینامه رانندگی هستند.
وی با اشاره به فرآیند صدور گواهینامه، از اجرای آزمایشی طرح صدور گواهینامه آسان در شهر تهران خبر داد و گفت: در این طرح  متقاضی ظرف یک روز کاری می تواند گواهینامه موتورسیکلت اخذ کند.
فرمانده پلیس راهور فراجا ابراز امیدواری کرد در صورت موفقیت آمیز بودن ، طرح گواهینامه آسان در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی نیز در این نشست با اشاره به تکالیف دستگاه های اجرایی در قانون بیمه اجباری شخص ثالث به منظور کاهش حوادث رانندگی و آسیب های جبران ناپذیر آن، بر ضرورت هم افزایی های هوشمند و هدفمند برای ارائه خدمات بهتر به مردم تاکید کرد.
مهدی قمصریان یکی از مهمترین بخشهای قانون بیمه اجباری شخص ثالث، شناسایی، اعمال جریمه و توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه از طریق دوربین های نظارتی و ظرفیت های الکترونیکی است.
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع عدم ارائه هرگونه خدمات از سوی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با امر حمل و نقل (ازقبیل مراکز تعویض پلاک و معاینه فنی) به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه اشاره و افزود: الزام مراکز مذکور بر داشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر هنگام تعویض پلاک و اخذ معاینه فنی، نقش بسزایی در خرید و تهیه بیمه نامه معتبر توسط دارندگان وسایل نقلیه خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارتهای بدنی در ادامه به اهمیت دسترسی به داده های اطلاعاتی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از جمله اطلاعات فنی وسایل نقلیه مانند شاسی، موتور، پلاک، تیپ و ظرفیت و همچنین اطلاعات مالکین وسایل نقلیه مزبور اشاره و خواستار همکاری همه جانبه و برخط پلیس راهور فراجا در این زمینه شد.
وی همچنین بر انجام پیگیری های لازم برای استفاده از ظرفیت های قانونی به منظور تخفیف و کاهش قیمت بیمه نامه های شخص ثالث به ویژه موتورسیکلت تاکید کرد.
قمصریان در پایان ضمن قدردانی از اجرای طرح آزمایشی گواهینامه آسان برای دارندگان موتورسیکلت که موجب تسهیل و تسریع در صدور گواهینامه برای افراد دارای صلاحیت شده است، خواستار تسریع در اجرای کشوری این طرح شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.