تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 1890

رهایی مجتمع گاز پارس جنوبی از وابستگی به کالاهای خارجی

رهایی مجتمع گاز پارس جنوبی از وابستگی به کالاهای خارجی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به توان تولیدکنندگان ایرانی در ساخت کالاهای مورد نیاز اعلام کرد این مجموعه از وابستگی به کالاهای خارجی رهایی یافته و کاملاً بی‌نیاز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش گفت: پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان داخل، نوآوری و دستیابی جوانان کشور به فناوری روز دنیا از استفاده و به‌کارگیری کالاهای غیرایرانی بی‌نیاز شده است.

وی تصریح کرد: با افزایش سطح آگاهی و بازرسی‌های دقیق فنی به مجموعه و تأسیسات ۱۳ پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی و حضور مستمر شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخل و شناسایی نیازهای کلیدی مجتمع اکنون صفر تا ۱۰۰ قطعات و تجهیزات پالایشگاه‌ها بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به تولید پایدار گاز در زمستان امسال اشاره کرد و افزود: با استفاده از توان و اندیشه متخصصان و کارکنان و تأمین به‌موقع کالاهای اساسی پالایشگاه‌ها پیش از آغاز فصل زمستان، توانستیم گاز موردنیاز هموطنان را بیش از ۶ درصد بیشتر از تعهد تولید کنیم.

باهوش در ادامه به کسب مقام برتر مجتمع گاز پارس جنوبی در استفاده از تجهیزات ساخت بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و بیان کرد: سازندگان و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات ایرانی آن‌قدر قوی هستند و به سطح توانایی بالا رسیده‌اند که این مجموعه هیچ دغدغه‌ای در تأمین کالاهای کلیدی ندارد و با آرامش کامل به مأموریت ویژه تولید پایدار می‌پردازد.

وی تأکید کرد: اتان مورد نیاز پتروشیمی‌های منطقه، خوراک اولیه مورد نیاز تأمین پالایشگاه‌های تولید بنزین در کشور، تأمین و تهیه گوگرد مرغوب، تولید پروپان و بوتان دارای ارزش افزوده بسیار بالا برای کشور در این پایتخت بزرگ تولید گاز خاورمیانه از افتخارهای این مجموعه است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین گفت: در حوزه اقدام‌های مهم و راهبردی مطابق برنامه و در بسیاری از موارد جلوتر از برنامه زمان‌بندی شده هستیم و یکی از موارد بسیار مهم، آغاز زودهنگام عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ است که امید داریم زودتر از موعد مقرر در این مجموعه کلید بخورد.

باهوش یادآور شد: در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان ایرانی توانسته‌اند با شناسایی دقیق نیازمندی‌های این مجموعه، یک انقلاب تولید در مجتمع گاز پارس جنوبی رقم بزنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.