تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر : 418

ساخت بیش از ۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در پردیس/ بهره‌برداری از ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی پردیس تا پایان سال جاری

ساخت بیش از ۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در پردیس/ بهره‌برداری از ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی پردیس تا پایان سال جاری

رییس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس از احداث بیش از ۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در پردیس خبر داد و گفت: از این تعداد واحد در حال ساخت ۲ هزار و ۴۳ در مشارکت شرکت عمران و بانک مسکن در حال احداث است و سایر واحدها نیز توسط تعاونی‌های مختلف ساخته می‌شود.

ابراهیم نظری‌نیا رییس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آن شهر جدید توضیح داد: سهم پردیس در گام نخست برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۸۲۲ واحد و در گام دوم ۳ هزار و ۵۰ واحد برنامه ریزی شده است که در مجموع ۵ هزار و ۸۷۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی شد تا در پردیس توسط تعاونی‌ها احداث شود. علاوه بر این تعداد واحد که توسط تعاونی‌ها و با نظارت شرکت عمران شهرهای جدید احداث می‌شود ۲ هزار و ۴۳ واحد نیز در مشارکت شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و بانک  مسکن از سال ۱۳۹۹ در دست ساخت قرار گرفت که پیشرفت فیزیکی این واحدها در ساخت و آماده سازی ۴۰ درصد است.

احداث ۵ هزار و ۸۲۷ واحد طرح نهضت ملی در پردیس توسط تعاونی‌های مختلف

رییس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: گام نخست و دوم طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۵ هزار و ۸۲۷ واحد به صورت واگذاری زمین به تعاونی‌ها اجرایی شده است که از جمله تعاونی‌های مشارکت کننده در اجرای طرح نهضت  ملی مسکن می‌توان به تعاونی قرارگاه مرکزی خاتم وابسته به وزارت دفاع، پشتیبانی نیروهای مسلح، تعاونی کارکنان شبکه وزارت بهداشت، تعاونی کارکنان نیروی انتظامی و کارکنان تابعه وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد.

ساخت بیش از ۲ هزار واحد در مشارکت شرکت عمران پردیس و بانک مسکن با پیشرفت ۴۰ درصد

نظری‌نیا علاوه بر واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که توسط تعاونی‌ها  در پردیس در حال احداث است، بخشی از طرح نهضت ملی مسکن را واحدهایی برشمرد که توسط شرکت عمران شهرجدید پردیس در سال ۱۳۹۹ ساخت آنها آغاز شد. به گفته وی، ۲ هزار و ۴۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ۵ هزار و ۸۲۷ واحدی که توسط تعاونی‌های مختلف در دست ساخت است در مشارکت شرکت عمران شهر جدید پردیس و بانک مسکن در حال ساخت  است که میانگین پیشرفت این تعداد واحد نیز در بخش ساخت و آماده‌سازی ۴۰ درصد است.

وی در خصوص نظارت شرکت عمران شهرهای جدید بر ساخت واحدهای مسکونی توسط تعاونی‌ها توضیح داد: عمده تعاونی‌هایی که در حال ساخت و ساز در شهر جدید  پردیس هستند عمدتا تعاونی‌های وابسته به ستاد مرکزی وزارتخانه ها و یا سازمان‌های مهم و پیمانکاران خوش‌نام هستند.

وی تصریح کرد: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که در شهر جدید پردیس هم توسط تعاونی‌ها و هم در مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن در حال ساخت است از کیفیت بالایی برخودار است.

نظری‌نیا اعلام کرد:  تمامی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در پردیس تحت نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در حال احداث است که این واحدها از طریق سازمان نظام مهندسی کنترل می‌شوند و در عین حال ساخت واحدهای مسکونی توسط مشاوران شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز رصد می‌شود . هر دو هفته یکبار سرکشی‌های لازم انجام و وضعیت پیشرفتوضعیت کیفی ساخت و سازها کنترل می‌شود و گزارش نظارت‌ها از سوی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به مراجع بالاتر گزارش می‌شود.

نظارت عالیه بر ساخت و سازها طبق ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی

وی تصریح کرد: نظارت بر ساخت وسازها نیز در راستای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان انجام می‌شود که طبق این ماده قانونی تاکید شده است که وزارت راه و شهرسازی مکلف است بر ساخت و سازهایی که در محدوده قانونی شهرها انجام می‌شود نظارت داشته باشد که اینکار نیز در حال انجام است.

وی گفت: در برنامه است تا پایان سال حدود ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در پردیس تکمیل و تحویل متقاضیان بشود.

نظری‌نیا توضیح داد: متقاضیان در نظر داشته باشند که تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی وابسته به مشارکت مردم است. بنابراین متقاقضیان آورده خود را به موقع پرداخت کنند تا هم هزینه ها پایین بیاید و هم واحدها در زمان مقرر به متقاضیان تحویل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.