تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر : 2868

۱۸ روستای رامشیر از نعمت آب شرب بهره مند شدند

۱۸ روستای رامشیر از نعمت آب شرب بهره مند شدند

رامشیر- مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: ۱۸ روستای رامشیر با اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان و قرارگاه منطقه‌ای کربلا از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کرمی نژاد ظهر امروز یکشنبه در آئین افتتاحیه آبرسانی به روستاهای شهرستان رامشیر که با حضور استاندار خوزستان، فرمانده قرارگاه کربلا و برخی مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سالی که گذشت دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به مناطق محروم به صورت جهادی عمل کرد.

وی افزود: در این راستا شرکت آب و فاضلاب خوزستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون توانست با حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور آبرسانی به یک هزار و ۷۵۳ روستای خوزستان را انجام دهد و در این زمینه پیشتاز آبرسانی در کشور شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستاهای رامشیر در فاز اول وارد مدار بهره برداری شد و ۱۰ روستای این شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند، عنوان کرد: از این تعداد، چهار روستا تا پیش از این دارای شبکه آبرسانی نبوده و با تانکر آبرسانی می‌شدند.

کرمی نژاد بیان کرد: در فاز اول آبرسانی به روستاهای هدف در شهرستان رامشیر ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب توسط قرارگاه منطقه‌ای کربلا اجرا شده که اعتبار این پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: ۳۰ کیلومتر خط انتقال نیز توسط آبفا اجرا شده که بر این اساس ۸ روستای دیگر با اجرای این پروژه آبدار شده‌اند؛ همچنین در مجموع برای آبرسانی به روستاهای رامشیر ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۱۸ روستای رامشیر از نعمت آب بهرمند شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه تصفیه خانه مشراگه در حال ساختن است و تا نیمه اول سال آینده عملیات ساخت آن انجام می‌شود تا مشکلات این بخش به صورت کلی برطرف شود.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه این پروژه با همکاری قرارگاه منطقه‌ای کربلا در خوزستان اجرا شده از همکاری‌ها و تعامل بسیار خوب سردار خادم سید الشهدا، سردار شاهوار پور با شرکت آب و فاضلاب خوزستان در راستای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش این طرح بالغ بر ۲ هزار نفر در فاز اول است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه برای آبرسانی به یک هزار و ۷۵۳ روستای خوزستان بیش از یک هزار و ۲۴۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در مدت زمان یک ساله انجام شده است، گفت: در این راستا میزان تولید آب در استان ۶۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش تولید داشته است.

وی گفت: با عزم و اراده دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به روستاهای محروم و حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور در تلاش هستیم تا پایان سال آینده روستای بدون آب در استان وجود نداشته باشد و یک بار برای همیشه مشکل آب شرب تمام روستاهای خوزستان برطرف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.