تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 2471

۴ هکتار ازحریم و بستر رودخانه‌های کاشان رفع تصرف شد

۴ هکتار ازحریم و بستر رودخانه‌های کاشان رفع تصرف شد

اصفهان- مدیر منابع آب شهرستان کاشان گفت: چهار هکتار ازحریم و بستر رودخانه‌های جهق، زنجانبر، مرق، سادیان و بن رود در این شهرستان با حکم قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محمدرضا نرجسیان اظهار داشت: با دستور دادستان محترم شهرستان کاشان، همکاری نیروی انتظامی و تلاش و پیگیری‌های مستمر منابع آب شهرستان کاشان سه کیلومتر از اراضی واقع شده در حریم و بستر رودخانه این شهرستان رفع تصرف شد.

وی افزود: بر اساس اولویت‌های مختلف، عملیات آزادسازی حریم و بستررودخانه‌های واقع شده در بازه‌های شهری و روستایی به طور جدی ادامه خواهد داشت.

مدیر منابع آب شهرستان کاشان تصریح کرد: از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در خواست می‌شود جهت جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی ناشی از خرید و ساخت و ساز در اراضی واقع در مجاورت رودخانه‌ها، انهار و مسیل‌ها قبل از هرگونه اقدام با مراجعه به مدیریت منابع آب شهرستان کاشان برای مشخص شدن قانونی بستر و حریم به صورت دقیق استعلام کنند.‌

نرجسیان خاطرنشان کرد: به استناد تبصره سه و چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و آئین نامه‌های مربوط به آن هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم کمی رودخانه‌ها ممنوع است و امور آب بر اساس وظایف حاکمیتی که برعهده دارد نسبت به برخورد با متخلفان و قلع و قمع اعیانی‌های ایجاد شده در حریم بستر رودخانه‌های کاشان اقدام می‌کند.

به گفته وی با دستور قضائی آزادسازی حریم و بستر رودخانه جهق، زنجانبر، مرق، سادیان و بن رود قمصر به مساحت چهار هکتار انجام شد.

مدیر منابع آب شهرستان کاشان گفت: در راستای اجرای دستورات قضائی دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشان از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از پنج هکتار از اراضی اشغال شده رفع تصرف و اعاده وضع به حالت سابق شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.