تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 4607

ابتکار مهم دولت در بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی

ابتکار مهم دولت در بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اثرات مثبت بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی پرداخت.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار درباره شروع بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی و افزایش بهره‌برداری از گاز گفت: هفته گذشته تعدادی از نمایندگان کمیسیون جهش تولید از فازهای مختلف پارس جنوبی بازدید داشتند، یکی از اقدامات ارزشمند وزارت نفت جابجایی سکوی فاز ۱۲ پارس جنوبی بود، زیرا به دلیل افزایش بهره‌برداری قطر با افت فشار روبرو شده است و این سکو به فاز ۱۱ پارس جنوبی منتقل شد که یکی از ابتکارات دولت محسوب می‌شود.

قادری در ادامه بیان کرد: در فاز ۱۲ پارس جنوبی امکان برداشت گاز وجود نداشت و به همین دلیل با ابتکار دولت سیزدهم این سکو را به فاز ۱۱ منتقل کردند تا این امکان فراهم شود که امکان برداشت گاز بیشتر فراهم شود این اقدام یک کار ارزشمند است که توسط وزارت نفت انجام شده است.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه فاز ۱۱ پارس جنوبی ۳ سال زودتر به بهره برداری رسیده است بیان کرد: این اقدامات وزارت نفت و دولت سیزدهم در راستای افزایش بهره‌برداری از گاز انجام شده است که می‌تواند به ما در افزایش صادرات گاز و رفع ناترازی گاز و همچنین ذخیره سازی گاز کمک شایانی کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام دولت سیزدهم به ما کمک می‌کند که در فصولی که اوج مصرف گاز را داریم مثل زمستان که با بیشترین میزان مصرف مواجه هستیم با افزایش این برداشت از گاز و افزوده شدن ظرفیت فاز ۱۱ پارس جنوبی با کسری گاز مواجه نشویم و در تابستان‌ها نیز این ظرفیت جدید این امکان را به ما می‌دهد که با قطعی برق مواجه نشویم و واحدهای پتروشیمی ما در مقاطع مختلف در زمینه مصرف گاز بتوانند انرژی مورد نیاز خودشان را دریافت کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با بیان اینکه با بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با افزایش ۱۵ تا ۲۰ میلیون متر مکعبی گاز مواجه می‌شویم خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار از پارس جنوبی، کشور کسب درآمد کرده است. این افزایش ظرفیت برداشت گاز هم میزان درآمد ما را افزایش می‌دهد و علاوه بر این میزان برداشت ما را نسبت به کشورهای همسایه افزایش خواهد داد و علاوه بر این رشد اشتغال فرصت‌های کاری که به دنبال خودش ایجاد می‌کند نیز یکی از اثرات مثبت افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی است.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: عملکرد وزارت نفت و دولت سیزدهم در زمینه افزایش برداشت گاز عملکرد قابل دفاعی است و معتقدیم که کارهای خوبی در مدت زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم در زمینه برداشت از گاز انجام شده است. اینکه ما بتوانیم از میادین مشترکمان با قطر یعنی فاز ۱۱ پارس جنوبی بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم باعث می‌شود نه تنها از سایر رقبایمان جلو بیفتیم بلکه می‌توانیم از آنها در زمینه برداشت از گاز سبقت هم بگیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.