تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر : 5284

از معوقات دولت به صندوق توسعه تنها ۱۰۳ میلیون دلار پرداخت شده است

از معوقات دولت به صندوق توسعه تنها ۱۰۳ میلیون دلار پرداخت شده است

عضو هیات مدیره صندوق توسعه ملی گفت: از معقات دولت به صندوق توسعه تنها ۱۰۳ میلیون دلار پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا میرمحمد صادقی عضو هیأت مدیره صندوق توسعه ملی آئین امضای تفاهم نامه تأمین مالی احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر از محل منابع صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی ۴۶ طرح نیروگاهی را با ظرفیت ۷۲۰۰ مگاوات را حمایت کرد که ۶ هزار مگاوات آن وارد مدار شده است.

وی ادامه داد در مجموع برای این ۴۶ نیروگاه حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است که برخی به بهره برداری رسیده‌اند و برخی در حال ساخت هستند که امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسند.

عضو هیأت مدیره صندوق توسعه ملی خاطر نشان کرد: اکنون مشکلی که با نیروگاه‌های به بهره برداری رسیده وجود دارد عدم پرداخت اقساط به صندوق است.

به گفته این مقام مسئول تنها ۱۰۳ میلیون دلار از اقساط پرداخت شده است که امیدواریم معوقات پرداخت شود تا توانایی حمایت از طرح‌های جدید را داشته باشیم.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی به مشکل برخی نیروگاه‌ها در باز پرداخت تسهیلات دریافتی اشاره کرد و گفت: صندوق از نیروگاه‌ها ۱.۲ میلیارد دلار مطالبه دارد که تنها ۱۰۳ میلیون دلار آن برگشت داده شده است.

میرمحمد صادقی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین ساتبا و صندوق توسعه ملی امضا شد گفت: برای‌آنکه مشکلات قبلی در این تفاهم‌نامه ایجاد نشود مقرر شد شناسایی و اهلیت متقاضی احداث نیروگاه توسط ساتبا انجام شود

وی خاطرنشان کرد: پس از احراز صلاحیت متقاضی به بانک عامل معرفی خواهد شد و پس از تأیید بانک عامل متقاضی به صندوق توسعه ملی معرفی خواهد شد.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی ادامه داد: برای احداث نیروگاه توسط بخش صنایع نیز یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه امضا خواهد شد و در نهایت وزارت نیرو و ساتبا تمهیدات لازم برای بازپرداخت تسهیلات را در نظر خواهند گرفت.

میرمحمد صادقی گفت: مقرر شده یک حساب وثیقه برای این موضوع در بانک عامل در نظر گرفته شده و اقساط سررسید شده تا ۷۵ درصد به‌حساب صندوق واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۵ درصد بقیه اقساط نیز برای تعمیرات خود نیروگاه‌ها مورداستفاده مجدد قرار خواهد گرفت.

عضویت عامل صندوق توسعه ملی بازه زمانی در نظر گرفته شده برای باز پرداخت را حداکثر ۹۰ ماه عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.