تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۶
کد خبر : 5138

افزایش تاب‌آوری تأسیسات آب شرق تهران

افزایش تاب‌آوری تأسیسات آب شرق تهران

مدیر بهره‌برداری تأسیسات شرق شرکت تامین و تصفیه از سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریالی در تأسیسات آب شرق تهران با هدف ایجاد ظرفیت‌های جدید و افزایش تاب‌آوری در مواقع اضطراری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آبفای تهران، احمد آب‌پرور در تشریح پروژه‌‏های خاص و مهم در حال اجرای محدوده عملیاتی منطقه شرق شرکت تأمین و تصفیه آبفای تهران از ساخت ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ و توسعه تلمبه‌خانه‌های مخازن ۷ و ۱۹ به عنوان پروژه‌های دارای اولویت نام برد.

آب‌پرور گفت: ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱، به منظور انتقال بخشی از آب مازاد سد ماملو و تصفیه‌خانه ششم آب تهران به شمال و شمال‌شرق تهران با ظرفیت حداکثر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه طراحی و با برآورد بودجه حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هم‌اکنون گروه‌های عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در حال اجرای پروژه هستند و امید است با بهره‌برداری از آن در نیمه مهرماه، حداقل حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب را از مخزن ۳۱ به بالادست منتقل کنیم تا در صورت کاهش ورودی آب از سد لتیان و لار به تصفیه‌خانه‏‌های تهرانپارس و سوهانک بخشی از نیاز آبی شمال و شمال شرق تهران را تأمین کند.

او با اشاره به پیشرفت حدود ۵۰ درصدی اجرای این پروژه، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این پروژه به صورت امانی و با استفاده از توان‌مندی و ظرفیت داخلی شرکت تأمین و تصفیه اجرا می‌شود.

مدیر بهره‌برداری تأسیسات شرق شرکت تأمین و تصفیه در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه تلمبه‌خانه‌های مخازن ۷ و ۱۹ نیز در حال انجام است که در زمان بهره‌برداری امکان انتقال آب تا ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه به مخازن بالا دست میسر خواهد شد.

او تصریح کرد: اولویت ما در گام نخست آن است که حداقل ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب را از مخزن ۳۱ به سمت شمال و شمال‌شرق تهران (محدوده زیر پوشش مخازن ۲۰ و ۲۵) منتقل کنیم و در گام بعدی این ظرفیت را تا ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش دهیم.

مدیر بهره‌برداری تأسیسات شرق تهران هم‌چنین با اشاره به این‌که به طور میانگین تا ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب از طریق سامانه شرق تهران تأمین می‌شود اظهار داشت: پروژه انتقال آب از تصفیه‌خانه پنجم آب به مخزن ۴۳ تکمیل و پروژه‏ ساخت ایستگاه پمپاژ مخزن ۷۸ که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود تا چند ماه آینده به اتمام می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.